Inga ursäkter....



Idag har jag varit i karlskrona,och skulle ha tävlat lägre klass spår ,men vi kom inte så långt .På bilden den härliga skogen det var att spåra i .Jag var på bra humör ,hur kan man vara annat i det här vädret ,dagen var som gjord för att tävla ,drog nr 6 ,kom i väg ,och dom släppte av mig vid spår 6 ,helt fantastisk skog som sagt ,domarna kom redan efter ca 30 minuter ,selade på Atlas ,det var ett gäng där ,spårläggare ,domare ,6-7 personer ,vi gick in i skogen 30-40 meter ,i backen är det en plupp ,med en snitsel på ,där är starten ,sen går spåret upp så ,sa spårläggaren,visste inte att dom fick visa så ,Atlas kändes konstig på något sätt ,han var inte fokuserad ,trodde väl vi var ute på någon promenad ,jag visade han märket i marken ,och sa spår ,han gick inte ner med huvudet ,utan stod liksom stilla ,han kom i väg ,gjorde en böj bakåt ,tog upp spåret igen ,spårade ca 20 meter ,sen vek han av mot höger ,snurrade runt ,vek vänster ,gick över spåret ,och fortsatte vänster ,vad ska man göra som tävlande ,visste ju att spåret gick rakt upp,det var bara att fortsätta efter hunden ,hade ju sett roligt ut ,om jag hade dragit med mig honom uppför ,vilken sits man sätts i ,så han snurrade i väg till vänster ,och vi hoppade över en bäck ,och jag såg på honom ,att han inte hade något spår ,ändå fortsatte han att snurra ,Carina kom tillbaka skriker dom ,spårläggaren frågade snällt om jag ville gå spåret ändå ,det gjorde jag ,han hade ändå svårt att få fäste ,men vi kom i väg ,5 pinnar utan slut tog vi ,så han gick ju själva spåret ,men strulade till det i slutet ,och linan blev slak ,lilla gossen ,gjorde så gott han kunde ,jag var så jäkla sugen på att fortsätta ,göra budföring och lydnad ,men det fick jag inte idag.
Ja vad har man lärt sig av detta ,ja just ingenting egentligen ,det är sånt som händer ,så mycket spår har vi lagt ,att jag tycker han skulle klara ett lägre klass spår ,men tydligen inte ,vad vi inte gjort ,är att lägga spåret en bit in i skogen ,utan vi brukar ha upptaget strax vid vägen ,och då brukar Atlas redan känna det långt innan ,och gå i väg utan jag sagt spår ,kanske fel av mig ,ska kanske alltid visa honom en punkt ,och säga spår ,ska göra  så i fortsättningen.
Visst är jag besviken ,men nu är det mera sådär att jag vet vi kan ,vi ska runt ett lägreklass spår ,om tre veckor är jag anmäld till spår i Olofström,då gör vi ett nytt försök ,så jag är inget deprimerad eller så ,utan nu är det mera jäklarannama som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0