Lydnadsdebut ,och Eros ledsen.....



Zhita väntar på sin tur...



Stort Grattis till min vän Pia ,som vann lydnadsklass två med sin Viggo,169 poäng och ett förstapris.



Pia bjuder på fika ,god köttbullemacka med rödbetsallad och gurka ,tack Pia....



nöjd matte ,med sin lilla tjej efter lydnaden....



jag kom på tredje plats med 157,5 poäng,ett andrapris ,vi avstod ju apporteringen ,hon var så duktig Zhita.

Platsliggande: 9,5
tandvisning:10
Linförighet:7
Läggande:8
inkallande:8
Stående:8
apportering:0(avstod)
hopp över hinder:9
helhetsintryck:9

Mycket bra gjort av en 15 månaders hund,vi tar våra förstapris så småningom ,tävlingar finns det hur mycket som helst.

Sen vill jag säga att Buskelunds King Creole ,har varit i Osby i dag ,och gjort debut i lydnadsettan ,med 0a på platsläggande under gång ,fick dom i hoppa 156,5 poäng och ett andrapris.Stort Grattis till dig Johanna !!!!!!!!!!!!!!!!!!




Efter jag varit i Rödeby,körde jag upp till Evas Cafe,där bjöd hon på Kaffe Latte Chock..

Eva har ju haft Eros två dagar nu ,men Eros är så ledsen ,så han får komma hem igen ,han hade det kalas hos Eva ,blev ompysslad ,och fick gå många rundor om dagen ,men han har ju faktiskt bott hos oss i 12 år ,och han saknar oss så ,så inte ska han behöva vara ledsen något mera ,ändå jag känner han har det bättre hos Eva ,men nu är han hemma här igen ,och får morra på dom andra pojkarna ,nu stannar han här tills han går bort.....



Eva serverar Zhita skinka....



Eros och Wilda..



Två bundisar ,Mikaela med Buskelunds Baronessa(Wilda)



Eros och Wilda.

Nu är kl snart 16,00,så nu ska jag lägga mig och vila ett tag ,veckan som kommer blir det mycket träning ,för på lördag tävlar jag spår med Atlas ,och söndag lydnad igen med Zhita..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan

Och Grattis till dig Carina och Zitha till er fina lydnadsdebut idag.

PIA

2009-04-19 @ 19:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0