Tack Henrik....

Idag träffade vi Henke vid 12,00,körde ut i skogen ,ett nytt ställe för oss ,Henrik hade varit och lagt ett spår till sin Pride redan ,så han gick ut två spår till Atlas , i spåret la han goda korvpåsar plus pinnar,och spåren var 400-500 meter långa ,och nu skulle vi se hur upptagen var,dom var en bit inne i skogen ,precis som på tävlingen i Karlskrona.Under tiden spåren låg ,körde vi uppletande ,9 föremål var utlagda,och dom sista 15 metrarna utåt i rutan ,var det tät skog ,där hade vi lagt två föremål ,mammas pojke börjar bra ,bra fart ut i rutan ,vi har ju inte tränat på raka skick utåt ,men Atlas gör det bra till en början ,sen när jag riktar honom ,viker han i bland åt något håll ,han kommer fint med föremål efter föremål ,men börjar fuska med att gå på djupet ,och viker efter 35 meter innåt igen ,jag tar några steg innåt i rutan ,och skickar ut honom ,han går ut fint ,och får ett föremål som ligger i den täta skogen på djupet ,där slutar vi .
Pride har otroligt fina raka skick,men ibland dröjer hon sig kvar ut i rutan ,och Henke får kalla på henne.Sen fikar vi ,och efter det är det dags för spår ett,det har legat en timme och tio minuter,upptaget går kanon,jag har faktiskt inte så mycket kom i håg när det gäller spåren ,men Atlas kom av sig någon gång ,och Henrik fick säga till vart spåret gick ,annars plockade han pinnar och korvpåsar bra ,när han hittade dom stängda snusdoserna ,blev han lite konfunderad ,han visste ju inte där låg korv i dom ,men blev glad när mamma öppnade locket,Man kan väl säga att spårena gick ganska så bra ,men han var trött mot slutet ,så han behöver nog också tränas på fulllängdspår i bland ,och ännu är han ingen säker spårhund ,utan det behövs massor av träning ,och Atlas är Atlas,det ska man ha i minne ,han gör lite som han vill i bland ,är det det som kallas CHARM!!!!!!!!!!!!sÅ JAG VILL GE ETT STORT tack TILL DIG I DAG HENRIK,hoppas Jonas kan hjälpa dig med spåret någon annan gång,EGENTLIGEN SKULLE DU JU INTE HJÄLPA MIG SÅ MYCKET ,FÖR DU HAR JU SAGT ,VI FÅR ALDRIG SE CARINA NÅGOTMERA I ELIT,hi,hi,men om jag känner dig rätt ,så har du hellre fel ,och får se mig på ett elitspår i framtiden ,eller hur ......En underbarc dag har det varit och vart i skogen och tränat ,det gör vi gärna om ,kanske blir det träning på söndag också ,då ringer jag Pia och hör med henne ,i morgon blir det middag hos syster yster.

Så nu vill jag önska alla mina blogg-läsare ,en skön och härlig Påsk ,med mycket god mat och dricka till.Ha det allra BÄST !!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0