7 hundar...

7,30 när det ännu var lite mörkt ,tog Jonas och jag Mimmie,Vimza,Lajka,Zhita,Amadeus,Atlas och Scotte,och körde ner till skjutbanan ,och hundarna fick rejjsa ut ,dom sprang emellan oss ,och Amadeus är värst ,vilken kondition den hunden har,vi var ute 45 minuter ,så nu är hundarna helt slut ,och man kan fixa med saker i lugn och ro ,taxa-Lisa och Bea får följa med mig sen ,när jag kör in till stan .Folk frågar ofta hur jag hinner med 9 hundar ,men det har aldrig varit några problem ,har man ett gott ledarskap på sin hund ,så kan man ha med sig 4-5 st ,och släppa dom lösa tillsammans ,jag vet många som har mera sjå med en hund ,än vad jag har med 9 hundar,och sen anser jag att en hund inte behöver komma ut 3-4 timmar om dagen ,jag kör två gånger ut med varje hund,och det blir i regel 40-45 minuters runda,huvudsaken dom får vara tillsammans med mig ,och inte lämnas ensamma 8-9 timmar om dagen,sen älskar jag att se hundarna springa lösa och ha roligt tillsammans ,och jag lider varje gång jag ser hundar som alltid få gå i koppel.Nu kl 10,00 kör jag in till stan ,och fixar med lite ärenden ,sen kl 17,00 ska jag vara hos Jenny ,för barnen har bakat pepparkakor i dag ,så jag är bjuden på kalas.

Måste hinna hem till IDOL sen ,det är ju den stora finalen idag ,jag kommer hejja på Calle ,men jag tror Erik tar hem det ,det ska bli härligt att se dom i Globen ,och höra dom sjunga.

I morgon blir det upp 04,30,Annika och jag kör till Höganäs ,tävlar lydnadsklass två med Zhita ,och Annika tävlar elit med Penny ,återkommer i morgon med reportage och bilder därifrån....

På söndag är det sökhträning i Hoka ,undras hur många vi blir då ????

Jag har fått en ny IDOL,har ni sett Messi i Barcelona fotbollslag ,ni vet där Zlatan spelar ,jag är inte det minsta intresserad av fotboll ,men i bland tittar jag ju ,när Jonas och Björn sitter och tittar ,och till och med jag kan se att Messi är en otrolig spelare ,så min nästa hanhund kommer heta Messi,Buskelunds Messi låter väl fint !!!!!!!!!!

Höres i morgon     , hajvajs !!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0