Summering av-09



Atlas blev sjuk detta året ,han blev trött ,och var inte sig själv ,blodprover togs två gånger ,som utslöt borrelia och erlichia,antibiotika tog inte på honom ,men så fick han sprtutor med cortison ,och blev ordentligt piggare ,han går fortfarande på cortison ,i tablettform ,jag undrar hur länge vi ska hålla på med det ,han är fortfarande inte riktigt den vanliga Atlas,jag hoppas ju vid allt ,att jag ska få behålla min älskade vän många år till !!!!!!!!



Detta året fick Vimza sin andra kull ,den 19/6 ploppade det ut sex tikar och en hane ,alla har fått nya hem ,och nu är dom ett halvår gamla ,och jag får bara possitiva rapporter hela tiden ,jag har sagt det förr ,men säger det igen ,Vimza är den ultimata avelstiken ,hon lämnar stabilitet ,och det behöver denna rasen......



Zhita och jag har varit utei lydnadsklass ett i år ,som bästa poäng har vi fått 178,184 och 191 poäng ,och Zhita kan nu titulera sig LP1, har skickat in till ÅBB,så vi får väl se hur hon placerar sig där ,målet för 2010 är att klättra i klasserna ,så långt det går ,även att komma ut och köra bruks.Och en liten tanke är att Zhita ska bli mamma 2010,återkommer med det !!!!!!!!



Åtta hundar ,taxen fattas......



Björn,jag och hundarna.....



Här har vi taxa-Lisa ,hon blev åtta år-09,hon är still going strong,men lika envis som alltid...



Här har vi Scotte och Bea ,Bea blev två år -09,och Scotte fyllde 7 år...



Här har vi Lajka ,som fyllde två år i september ,hon är vårat andra energiknippe ,Zhita är värst ,under hösten har vi tränat sökh med Lajka ,och det kommer vi fortsätta med ,tanken är ju att vi ska ut på tävlingsbanorna ,både i sökh och lydnad 2010....



Lajka !!!!



Här har vi Jonas med sin Amadeus ,han blev kvar hos oss från A-kullen ,för ingen ville väl ha en svanslös hund ,men Amadeus vaktar oss noga ,nåde den som kommer in objuden här,då vrålar han i högan sky,Atlas och Amadeus blir fyra år den 11/3 2010........



Till sist Björn med Mimmie ,hon fyllde sex år detta året,det är mammas hund ,och hon följer mig som en skugga ,och sitter och väntar på köksbordet tills jag kommer hem.



Liten summering av året-09,nu är det bara åtta timmar kvar på detta året ,så GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0