Tikarna ur löp....

Gud va skönt ,nu är dörrarna öppna igen ,och hundarna tillsammans ,inget passande nu på länge.

Zhita och Lajka kommer gå i löp februari-mars ,och kommer då inte att paras.Så nu är det lugnt några månader,och på Julafton,kommer Jonas,Björn,mamma och jag ,åka ut till Jonas mamma och syster ,då kan vi utan oro lämna hundarna ca fem timmar ,det blir mycket rastning på förmiddagen ,så dom håller sig lugna sedan,sen kommer vi hem vid 18,00 på kvällen ,då ska självklart hundarna få lite julamat,och vi kan i lugn och ro sitta och titta på tv,Jenny min syster ,ska åka till Örebro,och vara hos sin riktiga syster över julen ,Jenny och jag är inga riktiga syskon ,min mamma och pappa tog Jenny som fosterbarn ,när hon var 7 månader ,så jag har ju växt upp med Jenny ,och hon är mig lika kär som en riktig syster,vi kommer naturligtvis sakna Jennys barn på Julafton,Emelie,Maja och Elin ,men vi ska träffas den 27/12,och har då med oss massa julklappar till barnen,och Jenny ska bjuda oss på god skaldjursgryta,sen kommer Anders(barnens far)och hämtar dom på kvällen ,och Jenny börjar och jobba på måndagen.

Jonas jobbar bara sju dagar till ,sen är han ledig i två veckor ,ska bli helt underbart ,då hjälps vi åt att rasta hundar under dagen ,och det blir mera tid till träning.

Det ska ju bli lite kallare nu under helgen ,till tisdag kunde det bli minusgrader här nere ,och Jonas hade hört någonting om snö ,men det vill jag se först,kommer det något ,så blir det ju bara slask ändå,jag brukar ta mig nöjet att titta på hus till försäljning ,vilka hus man får uppe i Jämtland,typ Överkalix och så ,fina hus till billiga priser,det skulle vara härligt att i framtiden flytta uppåt ,och få uppleva riktiga vintrar ,jag kommer i håg då jag bodde i Örebro som liten ,det var ju stora drivor med snö ,och vi åkte pulka och skidor i suttarboda,dom till och med ordnade en slalombacke till oss ,ja det var härliga tider.

Annars går tiden så fort just nu ,man hinner inte vakna förrän det är dags att gå och lägga sig igen.Har anmält och betalt för Zhita till Saxnäs BK. Har tänkt mig Värnamo den 23/1 också ,men inte anmält mig dit ännu.

Är så nyfiken på vilken plats jag kommer om ÅBB,får ju inte reda på det förrän i början av januari,så man får ha lite tålamod,tidningen Belgaren kom i går ,där var fyra GodJul-annonser från uppfödare,det var skillnad när inte internet var upptäckt ännu ,då var tidningen full med Jul-annonser,det är verkligen synd att det är på detta viset ,och jag skyller inte på några andra ,för jag är lika dålig själv ,men det är relativt billigt att sätta in annons i Belgaren ,man får en helsida för 600 kronor ,så jag ångrar faktiskt att jag inte gjorde det ,men jag ska försöka ta mig i kragen ,och skicka in lite Grattis-annonser nästa år ,om mina valpköpare är ute på tävlingsbanorna och gör resultat ,en vän till mig ,Anne på kennel Darkn Smart,hade satt in massor av annonser om sina valpköpares bedrifter i detta numret som kom ut nu ,stor Eloge till dig Anne ,det är ju både roligt för uppfödaren och valpköparna att synas ,tänk om dom flesta hade gjort så ,vilken tidning vi hade haft!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0