Blött och trist...

Blött och surt ute ,får rasta hundarna på fält ,och torka med handukar hela tiden ,så tvättmaskin går för högtryck.Hatar detta vädret ,det kunde väl få vara kallt vintermånaderna ,nu i slutet på MARS ,vill vi ju ha vår.I dag har jag varit på apoteket till mamsen ,ringde till veterinären för Rimadyl till linus,har receptet i morgon ,så det blir apoteket i morgon igen.sen har jag kört Björn till Jenny ,han har hämtat Emelie på fritids ,och mamma hämtat Elin och Maja på dagis ,sen hjälps dom åt med ungarna tills Jenny kommer hem vid 21,00,då får hon köra ut Björn hit ,medans mamma är hos barnen .Jenny jobbar ju vanligtvis en kväll i veckan ,och då behöver hon hjälp av oss !!!!!!!!Lajka är frisk nu ,tänk att man kan bli lycklig av att se en hund bajsa kottar ,ja ibland är det lite som gör en GLAD!!!!!!
Igår tränade vi i ridhuset ,jag hade Zhita med mig ,GUD,vad hon är enkel ,koncentrerar sig ,och tittar på mig hela tiden ,och hon vill bara göra rätt,lydnadsklass ett tävlingarna är ju inte förrän i april ,så man skulle nog träna för lite lydnadsklass två moment också ,så man inte behöver vänta så länge ,när man tagit LP 1 i lydnadsettan ,hade ju vart kul att kunna gå ut i tvåan ,bara några veckor efter man fått sitt LP 1.Så kör man för LP två.
Nu när vi anmält Lajka och Atlas i hoppklass officielt på Karlshamns hundungdom ,blir det stor publik ,Jonas och Björn kommer för att titta ,mamsen och Jenny kommer ,Kate och Pär kommer,Pia kommer med Viggo,och dom ska tävla också,Henrik kommer med ,så det blir en väldans support ,ja ögonblicket måste väl förevigas ,när Carina kommer springa agility,och jag kommer inte balla ur ,in på banan ska jag ,även fast jag kanske blir diskad för fel väg eller nåt i den stilen ,men in och springa med Lajka och Atlas ,det lovar jag att göra ,och Kate ska fota oss ,så det kommer i bloggen ,var så säkra.Den 3/5 är tävlingen,så vi har tid på oss att träna ,just nu är ju hindren i ridhuset ,men ställs snart ut på hundungdom.


Kommentarer
Postat av: Jessica & vovvarna

Jösses, ska du få två tävlingsklara hundar på en månad?! hehe, lycka till, kanske kan träna ihop ngn gång innan. Jag ska ju tävla Lillebror på "vår" tävling, resten av hundarna är uppflyttade ur ettan, men ska väl köra ngn i den inofficiella hoppklassen den 3 maj.



Vi ska nog ha en träningstävling på klubben den 4 april, då kan du va med, om du vill.



Kul att du kommer igång med agilityn oxå;-) Tror som sagt att Atlas-snyggingen kommer att älska agilityn;-)



Ha det gott!!

2009-02-25 @ 20:09:51
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Mig

MARS???

2009-02-26 @ 17:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0