Träning i ridhuset...

Idag har vi kört igenom ordentligt allihoppa i ridhuset ,vi var där i två timmar ,tog 50 kort ,men dom blev skit..

Jag har så gott som bestämt mig ,för att lägga av med lydnadstävlan med Atlas ,han passar inte som lydnadshund ,som Annika sa -han är för explosiv ,passar bättre att på morgonen göra specialen ,såsom spår tex ,och sen budföring kontra uppletande ,och sen gå in med en mera dämpad Atlas på lydnadsplan ,och jag tror bruksets lydnad passar honom bättre ,det är liksom lite friare ,och inte så petigt ,en som däremot passar som lydnadshund ,är mammas lilla Zhita ,tala om focus på matte ,och koncentrerad vad hon ska göra ,så därför kommer jag ta Zhita och satsa på henne inom lydnaden.Annika var inne på att köra lite sökh i vår-sommar ,när vi har längre kvällar ,och jag följer gärna med ,och där tror jag Lajka kan passa in ,snabb ,och vig är hon ,och döförtjust i människor ,där har jag nog ett ämne i henne ,men hon ska även få prova på lydnadsbiten,dvs lydnadsklass ,så får vi se ,men som det ser ut nu ,så gör jag min sista start med Atlas i lydnadsklass på söndag ,lite sorgligt ,men han är född BRUKSHUND tror jag....

Atlas i rutans mitt !!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0