Lydnadstävling i Tollarp

I fredags kväll var jag med Annika på lydnadstävlingar i Tollarp ,meningen var ju att jag skulle tävla själv i lydnadsklass ett med Zhita ,men hon gick i löp i tisdags ,så nu blir det inga tävlingar förräns den 7/8, och då i Kristianstad.
Annika tävlade tvåan med Windie ,och enligt oss ,så gjorde arrangören ett dumt misstag .Var och sprejade startpunkterna en halvtimme innan start ,gissa om det luktade för hundarna,det irreterade Windie,så hon ville inte gå in vid Annikas sida ,Windie gjorde ändå en mycket bra tävling,men vid sändandet till rutan ,så var hon ofocuserad ,pga allt strul med färgen från sprayen hon kände ,så det blev en 0:a på rutan ,annars ett väldigt fint program ,bla en 10:a på hoppet...  147,5 poäng och placering 4:a av 15 deltagare.Det delades inte ut något förstapris på 15 hundar .Kan det kanske bero på att hundarna stördes av lukten ,ett ekipage valde att bryta ,pga att hunden gick och nosade hela tiden,vid punkterna.....ja,ja alla kan vi göra misstag ,hoppas vi slipper det något mera i fortsättningen .
Det delades heller inte ut något förstapris i eliten ,men det gjorde det inte heller den gången jag såg den domaren döma elit då heller ,då var dom 15 ekipage ,och igår 10.Kommer inte tävla om jag ser den domaren i mitt PM.Såg tex Jonnys inkallning med Kalle,bara ett exempel,den var mycket bra ,Kalle stannade fint ,och lade sig snabbt ,och Kalle är dessutom väldigt glad och pigg ,vilket är ett extra plus ,ja inte under 8,5 sa jag till mig själv ,då visar hon fram 6,5,då tyckte jag inte det var någon ide att titta mera ,kan också nämna att jag aldrig i hela min tävlingskarriär har klagat på någon domare ,visst kan jag tycka någon gång ,att jag fått för snålt betyg ,eller till och med ett för högt betyg ,men det är då i bara något moment ,den här domaren kan inte döma i något moment,hujjjja så hemskt...



Annika med Windie och Gabbis...



Kenneth med Darkn Smart Higway Star,ett leende på föraren då Ritchie står vid läggande under gång ,härligt att se !!!!!!!



Windie i full sula vid apporteringen ,hon är bara för härlig !!!!!!



Windie-Pindie.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0