Tagit av halsbanden....

Valparna är för små att ha halsbanden på sig ,får banden mellan benen,inte bra ,så vi väntar med banden tills dom är lite större !!!!!!!!

I går var det sökhträning ,vi var bara två ,Annika och jag ,Jonas och Emma var med som figgar .Det är alldeles för lite att träna varannan vecka typ ,nu måste vi bli flitigare ,det märks om inte annat på hundarna ,Gabbis sprang åt alla håll,var inte focuserad ,och det är inte konstigt ,med två tre veckors uppehåll ,på ett skick vart hon borta ,och vi undrade vart hon tagit vägen ,det visade sig att hon fastnat med norskerullen mellan benen,så hon kom ingenstans ,stackars lilla pyret ,men det ordnade upp sig ,sen la jag mig ner bakom en sten ,och hon sklickades på mig ,hon stannade 5-6 meter ifrån mig ,och tyckte det låg en läskig sak där ,hon är nog lite i spökåldern Gabbis ,och ska komma i löp när som helst ,eftersom storasyrran Windie löper också.

Så var det Atlas tur ,han hade fått en rulle på sig ,som figgarna skulle peta på ,så han tog den ,grejen var bara ,att när han kom till Jonas ,så hade han redan rullen i munnen ,he,he,sen kom han glatt till mig ,och fick springa fritt påvis till Jonas ,skicket till Annika ,sprang han till en bäck för att dricka vatten ,hmmmmmm,sen tog han Annika och sprang till mig ,på det fria påviset gick han till bäcken igen ,jag ropade på honom ,och sände han mot Annika igen ,sen skickade jag honom ett tomskick på motvindsidan ,inga problem ,grejen var bara att han tog sin rulle ,han kom till mig ,och jag fyade han lite ,sen plockade jag bort rullen ,och skickade honom igen ,han gick ut fint ,och letade och letade ,han är ju inte van vid tomskick ,så han ger sig inte förrän han vill ha figge ,ropade in honom och berömde honom ,sen fick han en direktretning på Jonas ,som sprang rätt ut ,bara en hittaövning och massa korv ,där slutade vi ,summan av kardemmuman är att vi tränar för sällan,nu när hundarna är i inlärningstadiet måste dom minst ha träning 1-2 gånger i veckan ,så nu blir det skärpning av oss ,vi vill ju kunna gå ut till hösten och tävla ,så nu i sommar kan man ju faktiskt träna när som helst ,vardag som helg ,det är ju ljust till kl 22,00,och det behöver inte vara så avancerat ,bara man kommer iväg några st ,och hundarna får skickas 5-6 slag ,så är det bra med det !!!!!

Nu är valparna inne på sitt 8:e dygn ,alla mår bra och Vimza med,hon är en jätteduktig mamma ,som är hos sina bebbar mest hela tiden ,och slickar dom rena ,och ligger tyst och fin när dom diar henne,hon får nu följa med oss på promenad ,och det uppskattar hon ,tycker det är roligt att komma ut lite ,men sen är det full fart upp till valparna igen ......

Den här helgen är det ledigt för mig ,inga tävlingar eller så ,har min tävlingskurs på söndag ,var inte där i torsdags,pga en del omständigheter,men jag tränar flitigt med Zhita ,så det blir nog bra ,vi ska ju inte ut i tvåan förräns i Augusti ,först tar vi ettan två gånger till.
Lilla skruttan Lajka går ju här hemma och vill göra någonting med ,har inte riktigt kommit igång med henne ,men anar otroliga resurser hos den damen ,tror att hon kan gå hur långt som helst inom sökh och lydnad ,hon är liten ,pigg ,energi till tusen ,social,hon har alla bitar jag söker av en tävlingshund ,då undrar ni förstås varför man inte tränar med sn sån hund ,jo ,det är för att Carina inte har den energin som behövs till att hålla igång tre hundar,men den energin ska infinna sig snart ,för idag börjar jag mitt NYA LIV ,som innebär mer energi ,mindre kalorier ,mer träning ,mindre sitta vid tv,mer promenader ,mindre mat ,istället eneridryck ,inga bakverk ,ingen glass ,inga såser ,ingen pommes,nu ska Carina bli någonting inom hunderiet ,det ska vara kul att träna och tävla ,inga tvång ,utan bara roligt,för det är bland det roligaste som finns ,att köra iväg till en tävling ,spänningen ,hoppet,jag trivs och känner att detta är det rätta för mig ,älskar att se andra tävla också ,mest kul är det när man känner någon lite ,och kan hejja på ekipaget ,det är liksom min grej det här med hunderiet ,kan inte så mycket annat ,är inte bra på att pyssla i hemmet tex ,kan inte sy och sticka ,utan har det här med hundarna som mitt stora intresse,har ju min vikt emot mig ,men nu ska det bli ändring på det ,denna gången ska det GÅ.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0