Valparna inne på tredje dygnet

Alla bebbar och mamma Vimza mår utmärkt,nu börjar man slappna av lite ,det är alltid oroligt dom första dygnen...


















Dom är bedårande mina valpar,hoppas ni njuter lika mycket som jag av bilderna.

Igår var jag på min tävlingslydnadskurs med Zhita,det går mycket bra ,igår provade jag tre nya saker ,lade henne plats för första gången ,och gick bakom en buske ,hon låg i tre minuter som ett ljus ,duktig Zhita.Sen provade vi inkallning med stående ,Zhita fattar fort ,och jag har fått många bra tips ,om hur jag berömmer,och går tillväga....så nu ska det inhandlas två bollar till gumman,man säger stanna ,sen kastar man bollen över henne som beröm,och för att inte damen ska springa iväg och leka med bollen ,så tar matte fram boll nr 2 ,och visar henne den ,då blir det inte massa tjafs,sen har vi provat på sändande till rutan ,sätter henne 3-4 meter från rutan ,går och lägger ett föremål i bakkanten ,sen går jag till henne ,pekar inte ,utan säger bara rutan ,hon springer fram ,tar trasan ,och innan jag hinner fram för att beröma ,hinner hon oftast att sticka med trasan ,man får vara jäkligt snabb ,i bland lurar vi henne ,går fram och låtsas lägga trasan ,men lägger inget ,då är det lättare att springa fram och beröma ,för då står hon fint i rutan .Tack för alla TIPS Andrea och Jörgen,jag är ju lite insnöad annars ,tar inte gärna emot nya intryck ,men nu får jag ändra mig ,för detta är bra TÄNK !!!!!!!!OCH JAG VILL KOMMA LÅNGT MED ZHITA.....

Kommentarer
Postat av: andrea

Tack för berömet !!

Jag måste säga att du är väldigt bra på att lyssna och har själv många goda ideér och "hundtänk" så jag skulle bli förvånad om ni inte skulle komma långt du och Zhita ! :)

Hoppas nu att rut träningen och allt annat går bra så ses vi på torsdag..

Underbart söta vappisar du har...

Alltid kul att kunna följa utvecklingen även om det "bara" är på foton !

Återkommer till din blogg regelbundet nu ! :)

Ha det gott !

2009-06-22 @ 15:22:36
URL: http://www.andreaaxelsson.dinstudio.se
Postat av: Marie Olsson

Skulle precis maila och fråga när sjutton det kommer valpbilder:))) Sååå söta dom är och givetvis är vi lika glada för dom som du!!!!!!

Du och Zhita kommer att gå hur långt som helst, det hänger bara på hur mycket tid och ork du har, Zhita kan hur mycket som helst. Lycka till Carina

Kram

2009-06-22 @ 15:36:54
URL: http://ezys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0