Förvånad...

Blev ganska så förvånad ,när jag skulle hämta ut min medicin på apoteket ,visste att jag hade bra rabatt ,men inte att jag kommit upp till 1800 kronor ,så min medicin kostade mig inget,i bland har man tur...hinner med ett uttag till ,innan rabatten är över.
Alla hundarna ligger omkring mig här vid datan och sover,skönt när det är lugnt i bland,värre är det när dom ska iväg på sin första morgonrunda ,då skulle Cesar milan se hur det går till här ,då finge han gråa hårstrån ,det är liv utan dess like,men det går fort över ,bara dom kommit i bilen ,fast det är ju liv där också ,tills jag kommit fram till skjutbanan,min bil är nog ganska så känd här i Mörrum.Ja ,ja har man inte större problem ,är det nog bra.Marie-Louise ringde mig häromdagen ,frågade om jag ville dömma Belgarspelen ,okey sa jag ,jag skulle ju vara fri det här året ,och bara ägna mig åt valpköparna på Ivön ,men det tar en timme att dömma spelen ,så det går väl bra .Annika har anmält Gabbis till Ivön ,jag kommer med anmäla ,så fort jag får min nästa lön ,har ju anmält Lajka och Zhita till Hässleholm SKK den 17/5  .Annika sa någonting om en officiell utställning för brukshundar i Växjö ,där man kunde tävla lydnad också ,tror jag anmäler dit  med.
Det är så underbart nu när det är ljust till 20,00 på kvällen,i morgon ska vi träffas några stycken för att spåra och träna lite lydnad ,vi ska panga lite också ,var och köpte skott till startpistolen på granngården i går ,fy-fasen vad dyrt det var 250 kronor för 50 skott ,alltså 5 kronor skottet,det gäller att planera sina skott väl.
Jag tränar på med krypet med Atlas ,och nu går det riktigt bra inomhus ,lite sämre ute,så jag hoppas vi kan få betyg på lördag,spännande om han reder ut hela spåret ,det gör han säkert min duktiga gosse ,då ska han få vänstervarva på Ivön,ställas i bruksklass,det räcker med att han blir godkänd ,så får han plocka CERT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0