MH....

Ja nu är dagen över ,och jag är en överlycklig belgarmänniska ,vilka hundar,vilka socialt trevliga valpar jag fött upp ,och stor del lägger jag på våran underbara tik A-Te-Ells Madame Vimza,stabilare hund får man leta efter ,hennes otroliga mentalitet har hennes barn fått ärva.Jag vill härmed tacka Carin och Anders för förtroendet att jag fick köpa Vimza,vilken start för mig på groenendael.Jag kan inte här sitta och komma i håg hur det gick för varje enskild individ ,jag gick med på alla ,och är imponerad av mig själv ,att jag klarade det så bra ,gick själv med två hundar ,Zhita och Lajka.Alla har gjort ett bra test ,mycket glädje för att kampa och leka har det varit ,men som de flesta ,är väl dom mesta intresserad av skotten.

Bazzakulls Red Passion  SKOTT: 2a  (hon är en terv)

Buskelunds In My Way  SKOTT: 1a

Buskelunds Devil In Disquise SKOTT: 3a

Buskelunds Jailhouse Rock  SKOTT: 1a

Buskelunds Love Me Tender SKOTT 1a

Buskelunds Silent Night   SKOTT 1a

Jag är så otroligt glad för mina valpar ,att det lyckats så här bra ,jag vill tacka mina valpköpare för att dom ställde upp och kom.
Nu ska jag lägga in lite foto från dagen.



Buskelunds In My Way(Puma)



Bertil testledaren ,känner igenom Puma..



kollar tänderna....



dragkamp...



Pumas reaktion vid dumpe...



Avreaktion av  dumpe(Puma)



Puma hälsar på spöket...



Puma kampar vid skottet..



Puma,är hon social,eller !!!!!!



Puma och Buskelunds Devil In Disquise(casper)



Casper....



Casper...



Casper.



Casper i dragkamp..



Jonas med Casper vid lilla bytet..



Casper vid avståndsleken..



Casper kommer med trasan..



Casper kollar in spökena...



Casper hälsar på spökena...



Två bröder ,Casper och Buskelunds jailhouse rock(Hades)



Hades och Casper....



Dom två bröderna...



Hades i kamptagen...



Hades.....



Hades vid avståndsleken.



Hades reaktion vid dumpe.



Hades,buskelunds Love Me tender(Wilda) och Casper..



Tre syskon..



Här är kullens lilla docka ,hon är så söt lilla Wilda ,och hon gör skäl för namnet...



Så otroligt vacker hon är ,lilla Wilda...



Wilda...



Wilda..



Wilda med trasan....



Wilda vid avståndsleken..



Wildas reaktion vid dumpe...



Wilda hälsar på dumpe..



Wilda är arg på spökena...



Min egen älskade lajka( Buskelunds Silent Night)



Hantering av lajka.....



avreaktion vid dumpe...



Lajka arg på spökena...



Lajka kampar vid skottet...



Så här nöjd är matte över Lajka...

Den här bilden får sluta vårt äventyr för idag ,nu känner jag tröttheten börjar komma ,men jag är en trött och lycklig uppfödare ,det är sånt här som gör det värt att vara uppfödare!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anne S. Fallesen

GRATTIS, Carina till fint MH för de fem i Vimsa/Shadow-kullen! Förstår din glädje; även jag blir smått euforisk när "barnen" gör bra ifrån sig. Ett litet "kvitto" på att man tänkte rätt när man planerade kullen. Glad för din skull. Fina bilder också! Wilda är verkligen "docksöt". Lycka till även framöver (inte minst med Atlas i lkl).

Hälsningar från

Anne med flock

2009-03-21 @ 18:46:10
URL: http://darknsmart.se
Postat av: PIA

Stort GRATTS till dig för du lyckats så bra med din Vimsa-Shadow kull.

Kram PIA

2009-03-22 @ 20:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0