Spricker upp....

Det fick jag höra av min man idag ,när han kom hem från jobbet ,och hade ätit ,det spricker upp på himlen sa han ,vad skönt tänkte jag ,ska ju och rasta hundar på flygfältet ,och sedan träna ,blir bra detta ,jo,jo,efter ha varit ute i 10 minuter ,så öppnade himlen sig ,snöblandat regn  piskade mig i ansiktet ,full fart mot bilen ,Annika och Catja hade inte kommit ,så jag körde en sväng ,när jag kom tillbaka var dom där ,och där fanns inga ledsna miner ,självklart skulle vi träna i detta väder ,jo,det blev bättre så småningom.Vi körde ej platsen för hundarna idag,lite för blött tyckte vi .Jag var först ut,körde fritt följ idag ,kändes bra ,platsläggande under gång gick också bra ,inkallningen sitter fint ,stående blev hon distraherad av någon ,som lekte med boll utanför ,fick göra om några gånger ,och till slut satt det ,Hoppet går bra ,oh vad lätt det känns att träna med en hund som har lite lugnare temperament på ett annat sätt än Atlas.Hon är så lätt att ha med sig Zhita ,man binder upp henne ,så står hon så snällt där ,inget skällande ,inga utfall ,väldigt lätt och okomplicerad hund ,men faktiskt så låter hon en hel del i bilen ,hon vill inte bli lämnad själv i bilen ,utan hela tiden vara med.Catja och Bella gick det som på räls för idag ,hade det varit tävling,så hade de nog legat en bit över 190 poäng ,jättekul att se ,jag sa ,jag får tävla någon annanstans än dom ,om jag ska få stå överst på prispallen.Penny blir bara bättre och bättre sen Annika började ge henne P-Piller,hon är piggulinus nu,inkallningen full fart ,dumrutan går jättebra ,lite osäker ännu vid apport med diregering ,men det kommer mer och mer,fjärret är hennes paradnummer ,alltid lika bra .Annika har väl så gott som bestämt sig för att tävla i Malmö inomhus den 22/3,jag hade gärna velat följa med ,men jag misstänker att jag är helt slut den dagen ,efter att ha haft MH dagen innan,så det får bli en annan gång ,annars är det en liten dröm för mig ,att någon gång få tävla inomhus på matta ,det hade varit häftigt ,man vet aldrig !!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej på dig Carina!

Vad härligt att det går bra med träningen av Zhita - kan ju vara passligt att satsa på en hund i lydnaden och en i brukset kanske....Grattis till Atlas och gänget som fyller år...

Kram Tina

2009-03-11 @ 18:37:18
URL: http://home.aland.net/m04044

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0