Begravning.....

Idag är det begravning för Jonas mormor Anna,hon begravs i Karlshamns kyrka,ska bli kul att träffa alla släktingar,Anna var ju gammal ,så det är ju ingen ledsam begravning.Björn ska vara här hos hundarna.

Annars tränar vi på här i buskelund,tränade med Atlas i onsdags på hundungdom ,det gick bra ,men jag får använda DK,vid fjärret ,för det tycker han är så tradigt ,så han typ ligger och blundar,när han ligger där och inväntar mina kommando ,så då säger jag ,Atlas sitt ,och ger handtecken också ,och så tjuvade han på hoppet ,så det gjorde vi om några gånger,bara en vecka kvar tills vi tävlar I karlskrona ,vi är bara 5 i tvåan ,och 19 st i ettan ,31 st i elit,som kommer från hela landet ,dom vill ju prova på SM-banan ,innan det är dags om 4a veckor..
Ringde till lasse igår och frågade om han ville åka med mig ner till karlskrona ,han dömer ju där nere,lydnadsklass tre och två ,så han kommer döma mig och Atlas,men man får inga gratispoäng av honom ,för han brukar säga ,att när ni träder in på planen ,så känner jag er inte,så det så !!!!!!
Men nu först är det Hässleholm utställningen på söndag ,ska bli jättekul att komma iväg ,och Zhita är ju inte ställd som vuxen ,så det blir spännande med ett utlåtande på henne ,Lajka ställdes ju på Gotland i somras ,då hon bodde hos Alessandro,där fick hon 1:a med HP,då gick hon väl i juniorklass ,och nu går hon i unghundsklass.

Till Ivön,har jag med mig ett vandringspris,som ska gå i  groenendael unghundsklass,så den som blir BIR där ,vinner priset,och jag har fem hundar med där i år,men vet att Merete kommer med sin vackra Lillie,så det är inte säkert att priset kommer delas ut till en Buskelundare,jag skänker även 2:a pris och 3:e pris i form av bucklor till Belgarspelen.......vilket jag också kommer att döma i år ,det blir några nya moment  att döma,ska bli kul.
Sen ska jag hjälpa irene på kennel Skanshill att ställa en valp ,och fota hennes valpar också,kommer självklart fota alla mina valpar,som ju inte är valpar längre ,men jag kallar dom för mina valpar,så det blir mycket foton i bloggen på torsdag kväll.Jag skulle ju ta med mig Eros i veteranklass ,men det blir nog inte så ,Jonas vill följa med och vara med hela dagen ,trodde han skulle köra själv ,och åka hem med hundarna efter dom blev utställda ,men han är med hela dagen ,och jag tycker det blir för länge för Eros att vara med ,så han får ta det lugnt och vara hemma istället hos Björn,så vi har med oss Zhita och Lajka ,och Hubert med Hades åker med oss ,och Hades går ju i specialklass eftersom han är krypt.Alla från Elviskullen kommer ,utom Jonas med Casper,så vi blir 6 st buskelundare,det kan ju dyka upp någon mer Buskelundare,som jag inte vet om ,Aragon kanske kommer ,och Annie kanske dyker upp ,hoppas på det ,alltid kul att se dom..

Nu ska jag börja min dag ,det blir rastning av doggsen nu på morgonen ,sen får man göra sig i ordning inför begravningen,sen blir det smörgåstårta och kaffe på det ......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0