Regn,regn,regn

Nu har man blivit bortskämd med härligt väder ,så nu gnäller man för att det kommer lite regn ,gräsmattan växer och frodas nu i alla fall.
Ni som undrar om Vimzan är dräktig ,jag vet faktiskt inte ännu ,men jag tror hon är med valpar ,hon har spytt upp några gånger ,och jag tycker hon är lugnare än vanligt ,men det har bara gått tre veckor i morgon sen första parningen ,så vi får nog vänta två veckor till ,innan man med säkerhet kan avgöra.
Vad händer här i Buskelund då ,inte så mycket faktiskt ,vi tränar på med lydnaden ,och Atlas ska väl få sig något spår innan Lessebo,kommer inte bli någon sökhträning nu på fredag ,för då tävlar Annika och Pia i Kristianstad ,kommer åka ner och titta och supporta.vet inte om det blir någon sökhträning nästa fredag heller ,för då begravs Jonas mormor ,mormor Anna 93 år dog för någon vecka sedan.Kanske vi kan ta på lördagen istället,vi får se !!!!!!! i går anmälde jag Lajka och Zhita och Eros till IVÖN ,skulle ju inte anmäla några hundar ju ,men påtryckningar från viss person ,så var det bara att anmäla ,så nu blir det full rulle till Ivön ,döma Belgarspel och ställa tre hundar ,jag som skulle gå omkring och päsa ,ja pyttsan.....En rolig dag blir det i alla fall,och så spännande !!!!
Nästa söndag ställer jag lajka och Zhita i Hässleholm,Det är fem anmälda groenendael ,Lajka och Easy från Buskelund ,och så tre till,och så är det 9 tervueren.....Kul att träffa Marie-Louise igen ,länge sen vi sågs tjejen !!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Ska bli kul att träffas nästa helg, jag kommer och tittar såklart:))) Kommer inte Chillie? Puma kommer nog också tror jag för hon ringtränade i söndags, eller?

Jag ska ställa en Berner Sennerhane på lördagen så det blir två dagar för mig.

Kram

2009-05-06 @ 13:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0