STORT GRATTIS TILL ANNIKA O WINDIE....



Hejja Windie,den lilla loppan gör debut i lydnadsklass ett idag ,och vilken DEBUT,  195 poäng och vinst förstås,hon är så duktig,värd vatenda poäng ,men som jag sa till Annika ,den domaren finns inte ,som inte kommer ge Charmpoäng till Windie,för det kan man inte låta bli ,på platsen gick en shäfer i jämte Windie upp ,och plötsligt får en golden spelet ,och drar över halva plan ,men Windie brydde sig inte ,utan låg säkert kvar ,bara det alltså,domarens kommentar till Annika vid prisutdelningen var,ska bli kul att döma er i elit ,så kul för dig Annika ,detta var du värd......



Penny blev konfunderad vid fjärrdirigering med apport ,såg inte apporten ,och skulle sen ta mitten ,men Annika fick henne till rätt apport till slut ,och betyg 5,sen kom det förargliga hoppet ,där Annika kastar apporten snett till höger ,Annika ska dra i med ett DK ,och ska säga HOPP,men det blir apport från Annikas mun ,Penny blir osäker ,och släpper apporten ,sen är det momentet nollat,men hon har inte kvar något obehag till sista momentet ,där gör hon en klockren 10a,slutpoäng 251,5,så retfullt ,men Annika och jag har nu vanan inne ,så vi dunkar varann i ryggen ,och säger ,det kommer flera tävlingar !!!!!!!!!!! Annika vann sin klass på dom poängen ,och mitt i all bedrövelse,så blir vi mäkta förvånade ,när Annika får ett presentkort från IKEA på 500 kronor ,inte dåligt ,det fick hon också för segern på Windie 500 kronor,sammanlagt en tusenlapp,inte dåligt.....

Annika med Penny...



En hund som har kul.



Mammas Zhita ,som idag var väldigt DISTRÄ,kändes inte bra när jag gick in ,fick henne liksom inte med mig ,okoncentrerad ,men så slog hon ju sig i torsdags ,och hade ont ,så jag vet inte om det hade inverkan ,vi vet ju att hon kan den lilla damen ,nu ser vi fram emot nästa tävling ,resultatet blev 158 poäng , och vi blev 6a av 16 ,så det var ju inte så dåligt ändå ,ändå jag vet att min tjej kan bättre.

Sen tävlade jag med Atlas i tvåan också ,han satt och laddade i bilen ,och var alldeles för het ,nollade rutan,och höll på att nolla inkallningen ,men jag räddade till en 5a med ett DK,hopp sitt ,fick han 10a på..
Slutpoäng 147 och placering 1 ,det var bara jag som tävlade i tvåan ,jag fick också ett presentkort på IKEA på 500 kronor ,lite plåster på såren.....

Det har varit jättefina förhållanden ,det finns inget att klaga på,en trevlig dag har vi haft ,och vi återvänder gärna till Älmhult. Tack för oss för denna gång !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

GRATTIS till lilla loppan - vilka poäng. Jättekul. Både Zhita och Atlas kommer igen, inget att bekymra sig för. Dom kan båda två, så nästa gång så. Låter som ni haft en toppentrevlig dag

Kram

2009-05-31 @ 00:15:03
URL: http://ezys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0