Zhita..

Var hos hundungdom,jag och Annika körde igenom våra hundar,Zhita går för jäkla bra nu ,har riktigt fin position i linförigheten ,snabba sättanden ,hon kan komma lite för långt fram i bland bara,men vi tränar på ,platsläggande under gång ,sitter fint ,inkallningen kommer hon i bra tempo ,ståendet går bra ,hoppet sitter också bra ,nu tränar jag hemma med henne ,att hon ska hålla fast apporten ,men det hinner vi tills vi ska tävla nästa gång i Karlskrona.Penny var pigg idag ,men gjorde lite slarvfel,hon kom till Annika när jag sa kalla in två gånger ,sista gången låg hon ,och då sa jag kalla in tre gånger ,så det slutade bra ,hon tog fel vittringspinne ,men vi gjorde om ,och då tog hon rätt,sändande till rutan ,mycket bra ,apportering med dirregering,mycket bra ,hopp metallapport ,mycket bra ,sen vid fjärret ,sätter hon sig bara upp ,vid Annikas ståkommando ,men Annika gör om ,och då går det bra  ,kommer ha hjärtat i halsgropen ,när Annika tävlar i Kristianstad på fredag ,jag önskar inget hellre ,än att hon ska få sitt ,sista förstapris i eliten ,så dom kan titulera sig SLCH PENNY,jag vet hur mycket tid Annika lägger ner på sin hund ,så är det någon jag unnar framgång ,så är det henne med sin Penny.....någon jag unnar framgång också ,är min vän Pia,med sin groenendaelhane Viggo ,för han är väldigt lik min Atlaspojke ,har massa skit och trams för sig ,men har ändå det där lilla extra ,som gör att det kan bli väldigt bra poäng ,och nu har Pia och jag skruvat åt tumskruven lite på våra pojkar ,för vi har varit lite väl slapphänta med dom ,ja varför ,jo för att vi älskar dom för mycket,och låter dom hållas och bestämma lite väl  för ofta,men nu blir det lite ändring på det ,som Pia och jag sagt ,det går inte att anmäla ,och lägga mycket pengar i bensin ,om man inte vet,att hunden ska klara det till 90 procent ,visst har jag chansat många gånger ,och så har ju resultaten blivit som dom blivit med,jag vet att allt kan hända,på platsen tex,och andra grejor med ,som gör att hunden nollar något moment ,men min hund ska vara focuserad på mig ,och det vi gör ,det kommer jag kräva av honom nu ,att han inte sitter och tittar på allt annat ,när jag säger mitt kommando till honom .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0