Sorg i huset.....

Jonas pappa gick bort i torsdags kl 21,30 på kvällen,han har kämpat med cancer i över två år ,så det kom ju inte plötsligt ,men man kan nog inte ändå förbereda sig på vad som kan hända.Kjell blev 76 år gammal.Vila i frid Kjell,och det sista han sa till Jonas i onsdags kväll ,vi ses i himlen Jonas.



I dag har vi tränat lydnad ,och sen körde vi några sökhslag med hundarna,vi hade vädret med oss idag ,annars har det ju varit skitväder i veckan.
Jag kör vindmarkeringar med Lajka ,men släpper henne rakt ut mot figge ca 25-30 meter i från ,det gick bra idag.Pia och Annika har kommit långt med sina hundar ,dom är så duktiga ,tar sin sökhpinne ute hos figge ,och springer direkt till matte ,och sen påvisar fint,det kommer nog bli bra det här.
Jag tror jag ska prova på att köra skall på Lajka ,jag hör ju att hon har ett bra skall,när hon skäller på Zhita ibland ,och jag tycker skallmarkering är absolut det roligaste.
Lydnaden med Zhita gick blandat ,hon låg på platsen ,när jag gick bakom bilen ca 1 minut ,BRA.....
FRITT FÖLJ LÅG HON PÅ SOM SATAN ,PLATSLÄGGANDE UNDER GÅNG BRA ,INKALLNING BRA ,RUTAN STRULAR PÅ TRÄNING ,MEN OTROLIGT NOG GÅR HON IN I RUTAN PÅ TÄVLING ,HMMMMM.APPORTERINGEN ÄR HON FORTFARANDE SOM EN KATAPULT ,DET ÄR SOM ANNIKA SA ,SÅ FORT HON HÖR ORDET apport ,SÅ BLIR HON SOM TOKIG.Har ju anmält henne till Svalöv den 29/11,och ska anmäla henne till Veberöd den 6/12,sen är det slut med tävlingarna för 2009,sen kör vi några innomhustävlingar i början på 2010.LP 2 ska vi ju ha.....



Atlas är fortfarande pigg ,nu drar vi ju ner på cortisonet ,får se hur han reagerar på det...
Skulle ju åkt till Malmö valp i morgon ,men Mona och Fredrik som har Buskelunds Emil jobbar ,så det blir inget i morgon ,det kommer flera utställningar..
Annars mår vi bra här i Buskelund ,ja Björn har ju legat i två veckor med hosta ,men jag har tagit svininfluensa-sprutan ,så jag hoppas jag klarar mig .
Jonas ska vara ledig på måndag ,och gå med sin mamma Maj-Britt och beställa kista ,och tid för begravningen och så ,skönt för henne att hon har sina två barn ,Jonas och Katarina.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0