Atlas sjuk...

Mammas pojke är inte bra,Jonas och Björn sa för två,tre veckor sedan ,att Atlas inte är sig lik,det slog jag ifrån mig,ville inte se det helt enkelt ,mammas pojke kan väl inte bli sjuk ,men i helgen har jag observerat honom ,han äter inte ,jo ryggbiff och macka går bra,han har heller inte druckit mycket vatten ,men det som fick mig att förstå ,att det är något fel på pojken ,var att efter vi lämnat Atlas hemma ,med några andra ,hade varit ute med honom ,och sen när jag kommer hem ,med det andra gänget ,och jag går in genom dörren ,så ligger han bara där,i vanliga fall ,hade han stått och stissat vid dörren ,så jag ringde min veterinär i morse ,och jag har varit hos Lars Lannek i kväll ,där konstaterades det att Atlas hade 40,2 i feber ,så då beslöts att ta blodprov ,men se det ville inte Atlas veta om ,när Lars tog hans tass och skulle raka honom ,drog han tassen tillbaka ,och så lyfter den filuren på överläppen,jag höll honom stenhårt ,men han höll på att få panik ,vi får söva honom säger jag ,det går inte annars ,så han fick lugnande ,och Lars kunde ta blodprov.Vi fick 5 tabletter med oss hem för infektion ,ska hämta mera i morgon ,Lars ringer mig så fort han fått svaren från blodprovet.Jag har ju en tro på att det kan vara typ borrelia,som man förhoppningsvis får bort genom att medicinera.

Kommentarer
Postat av: Hubert och Hades

Oj då. Hoppas att det inte är nått allvarligt och att han kryar på sig snart.

2009-10-06 @ 00:36:58
Postat av: Marie Olsson

Tror absolut att det är något lindrigt så han snart är vanliga Atlas igen, vi håller tummarna här. Tur i oturen är ändå att ni kom iväg snabbt med honom. Inget kul alls när våra hundar är sjuka och man inte vet vad det är. Hoppas ni får svar idag

Kram

Marie

2009-10-06 @ 08:27:09
Postat av: Marie Olsson

Har Atlas blivit bättre under dagen? Undrar så hur det är med honom

Kram

2009-10-06 @ 14:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0