Provsvaren har kommit.....

En del värden ligger för lågt ,och andra för högt ,levervärdet är för högt ,Annika hade pratat med sin mamma Inga-Britt om det ,då sa hon ,det är ju inte så konstigt ,han har ju ätit antibiotika en månad ,då blir det så,så kanske behöver vi inte vara så oroliga för just det .

Det har i alla fall konstaterats med hög säkerhet ,att Atlas lider av autoimmunitet,men man kan inte fastställa specifikt vad det är ,han har troligtvis en inflammation i kroppen ,och behandlas nu med Cortison ,som han får insprutat i nacken,Lena veterinären berättade om en hund som låg i värden som Atlas ,han fick cortison ,men det tog tid innan han blev helt frisk ,men han blev det ,så jag frågade om prognosen för Atlas ,då sa Lena ,han är ju ung ,så det är klart vi ska klara honom,jag är nervös,orolig ,bekymmrad för min gosse ,men jag måste vara possitiv ,och tro på att vi reder ut detta.

Jag tror jag skrev för några månader sen ,att jag har varit väldigt förskonad från veterinärsbesök ,så kommer detta som ett brev på posten,man tror alltid att allting drabbar alla andra ,inte mig inte ,men så är ju inte verkligheten ,och det har jag med råge fått erfara nu.Jag ska till min kompis Pia i dag ,hon ska ta sprutan på honom ,Pia är utbildad sjuksköterska ,så hon kan nog det där bättre än jag.
Hoppas ni som läser här ,håller alla tummar för min Atlas ,det behöver vi nu.
Annars ska vi snygga till tjejerna idag ,en rejäl bostning ,och lite shamponering får det bli ,för dom är dammiga och jordiga i pälsarna,och häromdagen rullade sig Vimza och Zhita i något bajs,jättetrevligt var det att ta in dom i bilen och köra hem ,sen blev det ner i tvättstugan ,och spola av dom.
Kör 06,10 i morgon till Tingsryd ,där möter vi upp Kate och Jessica ,sen kör vi tillsammans mot Växjö,det är 18 hundar av annan ras innan Belgarna börjar i sin ring,men det är skönt att vara i god tid ,och få en bra parkering .Kameran  är med ,så förhoppningsvis får ni ett reportage i morgon med bilder......


Kommentarer
Postat av: Anna & Atlas

Skönt att du har fått veta lite mer vad det handlar om ang. Atlas!



Såklart att vi håller alla tummar & tassar på att han ska bli bra, SNART!



Ha det så bra.

Anna med pågarna.

2009-11-01 @ 09:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0