Träningstävling....

Idag var vi ett gäng som träffades ,för att träna lite under tävlingsmässiga förhållanden.Annika,Catja och jag hade gjort i ordning en fin bana,med koner,sågspån runt konerna ,och pluppar i marken,vid startpunkterna ,det blev ganska lyckat ,om vi får säga det själva ,dom som kom tyckte det såg bra ut i alla fall,vad vi inte hade med oss ,var vädret ,det regnade faaaaan i mig hela tiden ,inte så det vräkte ner ,men blöta blev vi,men så kan det ju vara på tävling med ,men hundarna bryr sig ju inte,det är vi som tycker det är otäckt.

Det var en i ettan,Annika med Gabbis,Annika har anmält Gabbis till Emmaboda den 8/11,Gabbis är bara 11 månader ,men hon går fint på alla moment ,så det blir spännande ,man vet ju med en ung hund ,att hon kan tappa koncentrationen,jag gick ut tidigt med Tyko också ,och det gick jättebra.Sen var det Anna,Catja och jag i tvåan.Zhita sätter sig upp på platsen ,när jag går bakom.

Jag är bara bakom 10-15 sek ,och då går det bra.

Hon får spelet på apporten ,och drar i väg ,får råd från publiken ,att strängt säga i från till henne ,innan jag kastar apport ,att nu skärper du dig lilla damen,och kommer in med apporten till mig .Det kommer lösa sig så småningom ,har hela vintern att träna på ,innan vi går ut på tävling i Januari.

Sen var det Åsa med golden Anton,Fredrik med tervueren Nimbus,Ann-marie med shäfer Lippe,och Annika med BC Penny i elitlydnad.Dom var duktiga allihoppa,men en träningstävling är aldrig fel.

Nästa gång i november ,har Fredrik och Anna lovar ordna en träning,så tar Annika och jag det innomhus i Vekerum i december



Catja med Fly.....


Annika med gabbis...

Gabbis hoppar...

Jag går fritt följ med Zhita...

Zhita och jag...

Zhita vid inkallningen...

Visar Zhita rutan...

Zhita i mitten på rutan ,duktig gumma,ser ni banden runt rutan ,så fint så !!!!!!!!!!

Zhita vid apport...

Kul med apporten..

Zhita vid fjärren....

Zhita ligger fint..

Anna med Skanshills Atlas....

Koncentration,Anna med Atlas....

Atlas sitter för inkallningen....

Atlas står fint i rutan......

Atlas vid apportering...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0