Hurra Hurra Elviskullen fyller två år idag..........

Tänk att det är hela två år sedan Vimzas första kull föddes ,helt otroligt,så jag säger stort Grattis till Casper,Wilda,Easy,Puma,Hades,Chillie och Lajka idag,ett gäng härliga groenendael ,jag är så stolt över er ,Vimzas barn har infriat alla mina förväntningar,jag får bara beröm för dessa barn,och nu har det blivit mera Vimza-barn i form av Astrid-Lindgrenkullen ,och dom har blivit hela tre månader ,och alla har det bra i sina nya hem ,och den sista valpen Prusseluskan sålde vi i går,hon ska vill Vissefjärda i Småland,så även det var trögt i början ,så är jag av med alla vid tre månaders ålder,BRA !!!!!!Så nu planerar vi nästa kull på härliga Lajka och hanen Neo(holländsk import)det ska bli så spännande ,att åka till Bergen i Norge i februari ,mars...så till maj ,kommer det en härlig kull med Lajka-Neo valpar förhoppningsvis.

Sen har vi spännande planer med Zhita,säger bara att vi ska till England och para henne till hösten 2010,om det går bra ,och Zhitas rabiesvaccination går igenom,så vi kan åka ,så är det en dröm som går i uppfyllese,så håll utkik på sidan ,för den planerade parningen kommer snart finnas på hemsidan !!!!!!!!!!!!

Elviskullen på Ivön  från vänster:Greger med Wilda,Hubert med Hades,Marie-Louise med Easy,Jonas med Casper,Johanna med Chillie.....   Hurra Hurra för er i dag ,hoppas ni får mycket gottisar i dag ......

Sen har vi fått foto från Buskelunds Ida,Tack Carola......

Ida...

Ida..

Ida och hennes kompis....

Ida..

Kan berätta att Hubert och jag var till veterinären i går med Hades ,han blev kastrerad,en 30 minuters operation ,som gick helt perfect,pga att när en hund är krypt ,och ena testikeln ligger i buken ,så är det större risk att det bildas tumörer ,därför valde Hubert att kastrera Hades ,han vill ju ha kvar sin lilla pojk länge till.....Men Hades var inte glad efter operation ,det drar ju i såret,så han slog med den där tratten han hade på sig ,och protesterade högljutt,så nu hoppas vi att allt läker fint ,och att Hades blir sitt vanliga pigga jag.......

Har precis kommit hem från stan ,har varit och besiktigat bilen ,det såg jättebra ut ,men mittenbältet gick inte att dra fram ,så det måste jag ordna ,och visa upp bilen igen ,en liten bagatell bara ,skönt !!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Hipp Hipp Hurra för alla 2 åringar, tänk vad tiden går fort, men då är man ju lycklig!

Låter jättespännande med parningarna framöver, det blir många turer till Mörrum för min del:=

Kram

2009-09-23 @ 08:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0