Sheltie-bebbar och lydnadstävling......



I morse föddes det tre sheltie-bebbar hos min bästa kompis Kate,som har kennel Night Ninjas,det blev två flickor och en pojke,alla tre är livskraftigaoch mamma och bebbar mår utmärkt,vi på Team Red & Black grattulerar så hemskt mycket.......



En liten söt tjej.........



Idag var det också tävlingar i Osby-Lydnadstävling.
Jag tävlade tvåan med Zhita,hon satt upp på platsen igen ,betyg 5 ,jag blir så trött ,vet inte varför mammas prinsessa gör så ,hon bryr sig inte om andra hundar ,hon är väl för mammig helt enkelt ,tycker inte om när jag går och gömmer mig,lydnaden gick skapligt ,bla 8,5 på apportering, 9 på fria följet, 9 på platsläggande under gång, 10 på hoppet, 9 på helheten ,men det räckte inte till förstapris i dag,på lördag tävlar vi våran sista lydnadsklass två-tävling ,får jag inte mitt tredje förstapris då ,så skiter jag i LP........




Nu till något roligare,min valpköpare Jonas var också i Osby ,och tävlade lydnadsklass ett med Buskelunds Devil In Disquise (Casper)det gick jättebra,dom fick ihoppa 164,5 poäng,trots en 0:a på platsläggande under gång,skitbra gjort killar,är så stolt över Vimzas valp ,som ju faktiskt fyller tre år i september,lycka till framöver i högre klasser ,och att ni får erat LP 1 snart.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0