Sökhträning....

Igår var jag Anne-Marie och Pia i Tving och tränade sökh ,Anne-Marie hade hittat en mossig jättehärlig och öppen ruta för hundarna.Pia började ,och Viggo får ta egen rulle ute hos figge nu ,och det går bra,Anne-Maries Lippe var på G i går ,han sökker jättefina slag ,men är väl närgången när han hittat figge ,man får hålla för öronen,han försöker dra i skynket vi har på oss ,men vi är på honom och säger back,det blir nog bra till slut.Jag har figge utplacerad för Zhita ,och ropar figges namn ,då klappar figge i händerna ,och Zhita springer rakt ut i ett hiskeligt tempo ,ser bra ut det här ,kommer köra så här 4-5 gånger till ,sen provar jag att skicka henne utan retning ,vi får se om det finns någon minnesbild då hos henne ,som säger vad hon ska göra .Efteråt fikade vi med kladdkaka och dajmtårta ,och vi pratade nog i en timme innan vi åkte hem ,en jättetrevlig eftermiddag ,och man kan faktiskt träna sökh ,även fast man bara är tre personer ,riktigt bra träning !!!!!!!!!
Idag är det strålande väder ,och i eftermiddag ska jag vara barnvakt till systers barn ,hon jobbar kväll ,mamma och jag hjälps åt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0