Fullföljt en lydnadsklass elittävling !!!!!



Här är Atomhallen som vi tävlade i i dag......
Tar det från början, kl 11,20 körde jag upp till Annika i Ringamåla,lastade i Zhita i hennes bil ,sen körde vi och hämtade Annikas mamma Inga-Britt som var med oss,vi hade bra väder och väglag ,men det tog ändå 2 timmar och 20 minuter dit,Lydnadsklass tre höll på när vi kom dit ,vi tittade in i hallen ,och där var jättefint ,stort och med en grön härlig matta ,markeringen runt koner och rutan var super ,inget att klaga på .
Jag drog ne 1 ,och Annika två ,av 9 st från början i elit lydnad ,var vi bara 4a som kom till start ,jag sa till tävlingsledaren att jag gärna ville se Windie med ,för man kunde bara gå in på ett håll ,och då fick man följa med den tävlane in ,så jag fick springa järnet efter mitt lydnadspass och sätta in Zhita i bilen ,och sen gå in och titta på Annika och Windie......



Sån här grön fin matta var det ,vår domare Ander Falck var en tuff jäkel ,gav mig 5a på fria följet ,tippade runt 7,5,inte lägre ,men så är det ,domaren bestämmer ,en gång sa jag ett extrafot till henne ,sen är hon ju lite studsig ,men en femma !!!!!!! Dumrutan betyg 6 (inga kommentarer)  inkallande betyg 7 ,dom som har sett våran inkallning ,har aldrig gett mig under betyg 9e.......,



Ser ni den fina markeringen vid konen....



Dumrutan...



Zhita gick fint till konen ,sen till mitten mot rutan,hon gick inte rakt in ,utan in mot sidan ,och så snusar hon faktiskt i rutan ,som ni ser på bilden betyg 7,5...



hopp apport ,mitt högsta betyg i dag 9,5 ,på apporterna får jag vänster apport ,hon går fint ut till konen ,jag pekar vänster ,och hon tar rätt apport ,jipppi tänker jag för mig själv ,då vänder hon upp mot mitten ,och byter ut den rätta apporten mot mittenapporten ,rejset är ett faktum ,när vi efter mångas om och men får tag i henne 3-4 minuter ,så säger tävlingsledaren ,ja det är väl ingen ide att du fortsätter,ingen ide sa jag ,jag har väl fått rött kort ,nej sa domaren ,jag ger dig ej rött kort i dag ,då fortsätter jag,och jag är lite stolt över mig själv där ,för hade det varit den vanliga Carina ,så hade hon brytit där ,men en inre röst sa till mig ,nu ska du göra något du inte brukar så fort det går emot dig ,jag ska fortsätta ,och det är jag så in i helsicke glad för !!!!!!!!
vittringsprov betyg 7 ,i kommentaren står bara tugg ,drar man tre enheter för ett enstaka tugg ,vet många domare som gett oss 9-9,5 ,men så är det ,alla har vi en bild framför oss hur det ska se ut ,fjärret betyg 7,5 ,det köper jag mera ,flyttat sig 25 centimeter framåt ,lydde annars mina kommandon helt perfect,duktiga gumman ,jag är så glad för min underbara tjen ,som Annika säger ,den dagen kommer då allt stämmer ,och då blir det inte bra -då blir det jäkligt bra .
jag är helnöjd att Zhita höll i hoppa ,förutom apporterna ,hon hade samma glöd på sista som första momentet ,focuserade fint ut till konerna,förstaprisen kommer det vet jag,vi har all tid i världen,men hon var lite frustrerad efter några moment när hon inte fick sin korv ,får nog vänja henne av med att alltid få belöning vid varje moment....



Annika med sin duktiga Windie,men i dag hade hon lite bus för sig ,betyg 7,5 på fria följet , 9e på dumrutan, 9,5 på inkallningen,sen sändande till rutan gör hon en klockren kon ,och lika säkert in i mitten av rutan ,men när Annika är på väg till utgångspunkten så ställer hon sig plötsligt upp ,tyvärr säger domaren ,kan inte ge henne mera än en femma,vid apport får Annika också vänster ,men hon känner att Windie bestämt sig för höger ,och mycket riktigt springer hon däråt ,Annika dirregerar om henne ,och efter flera kommando så tar hon rätt ,men väl hos Annika släpper hon apport innan tävlingsledaren kommenderat  betyg 5, vid hopp apport släpper hon metallen,Annika säger apport igen men hon tar den inte , vid vittringen snusar hon inte på rätt apport utan tar en annan betyg 0,fjärret gör hon fint med ett litet dk betyg 8,5 summa 206 tredjepris och placering 2 ,nu har Windie ett förstapris sen innan på 278 poäng ,och alla vet att Windie kan vara hur duktig som helst ,men jag förstår också att Annika blev lite besviken i dag ,för lilla Windie ska livet gå i 140 i bland ,men säkerheten och rutinen kommer också komma på våra hundar ,när vi väl tävlat en sisådär 100 tävlingar,jag har haft en trevlig dag ,gott sällskap ,och att få fullfölja en tävling med Zhita var helt underbart ,poängen kommer -eller hur Annika ,vi får ha lite tålamod ,våra hundar är inte tre år ännu ,vi har 7-8 år kvar på tävlingsbanorna ....

Hoppas ni haft nöjet att läsa om vår dag ,nu är kl 23,00 ,och jag är jävligt trött-GODNATT....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härligt att läsa om din dag. Jag kan se dig framför mig och skulle gärna varit med och tittat.

Kram på dig.

Åsa

2010-12-06 @ 01:48:05
Postat av: Carina

Härligt med "grönt" underlag, synd bara att det är konstgjort. Bra att du inte fick rött kort o kunde därmed fortsätta.

Rutan blir lite svårare när den ligger mot en vägg i detta fallet. Har märkt det när jag dömt ute, där en stenmur eller annat varit som ett "hinder" för en hel del av hundarna.

Du skall se att det snart lossnar helt, när du blir lugnare så blir Zhita lugnare.

Kul inlevelse du skriver med Carina.



/kramizar Carina

2010-12-07 @ 06:48:32
URL: http://www.carinal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0