Summerig av 2010....



En summering lite av vad som hänt 2010....

Jag har ju tävlat litegrann med Zhita,och den 24/4 på min födelsedag lyckades vi få vårt LP 2...
Den 6/8 tävlade vi lydnadsklass tre ,och blev uppflyttade till elitlydnad med 283,5 poäng,då ver jag GLAD !!!!!!
Vi har startat två gånger i lydnadsklass elit ,den första gången fick vi rött kort ,pga att Zhita sprang i väg en bit bort när jag sände henne till konen ,hade jag bara stått kvar och ropat på henne ,så hade vi fått fortsätta ,men jag min dummer sprang efter henne ,och då visade domaren RÖTT KORT,
Andra tävlingen var häftig,då var Annika och jag i Sävsjö och tävlade inomhus i Atomhallen på grön matta ,faktiskt en härlig känsla ,Zhita var på bushumör ,och vid apport med dirregering tar hon rätt apport ,men springer till mitten och ska ha med sig även den apporten hmmmmmmm,så det blir ett rejs där inne ,och till slut när jag får tag i henne ,så är det ju bara att gå ut ,för givetvis har vi fått RÖTT KORT ,men det visade sig att domaren bar på bra humör ,så jag fick inget rött kort ,utan bestämde mig att fortsätta ,min härliga Zhita tog rätt vittringspinne ,fick 9,5 på hopp apport ,och gjorde fjärret utan dk ,flyttade sig en liten bit fram,jag var glad och nöjd att vi genomfört tävlingen sopm slutade på att vi fick 194,5 poäng ett tredjepris och placering 3...
Mitt mål med 2011 är att Zhita och jag ska bli Lydnadschampions,och kanske få ett gångbart resulltat inför 2012-års SM I LYDNAD,för vi kommer inte hinna med det detta året som kommer ,pga att Zhita ska ha valpar hos Bazzakulls,Zhita är ju en halvfodertik ,så när  hon haft sina valpar är Zhita min......

Sen förhoppningsvis väntar vi valpar i Buskelund ,Vimza har parats med Nightrunners Heja Hanno den 26/12 2010,så svarta rabiater väntas i slutet av februari.
Vi har inte haft några valpar under 2010 !!!!!!!

En till duktig hund från Buskelund har varit ute och tävlat lydnad ,det är Jonas med sin Casper som den 15/5 tog hem LP 1,Önskar dom lycka till i lydnadsklass två 2011.

Flera Buskelundare har varit på utställning ,Johanna med sin fina Chillie var i Hässleholm och Helsingborg och blev BIR MED CK...

Buskelunds Ronja har varit på utställning och fått CK OCH BLIVIT BIM,hon är också röntgad HD:A Ad: ua.....

Buskelunds Pippi har också gjort debut i utställning med CK OCH BIR

Grattis alla duktiga BUSKELUNDARE !!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0