Om Parningen......



Det här är Ullhedens Pharos,hanen jag kommer para Zhita med.Jag har tittat mig runt lite på hanar,och kom att finna denna arbetsglada herre,jag blir imponerad av meriter ,och Farre som han kallas ,är Sveriges andra terv genom tiderna att vara uppe i IPO 3,Bara det en stor merit,sen när man fortsätter läsa om Farre ,att han gjort ett otroligt MT på 498 poäng,ja då gör ju det saken inte sämre,Farre är en liten hane,men alltså med en otrolig arbetskapacitet ,jag kommer i första hand välja valpköpare som vill aktivera sina hundar,inte fru Svensson ,som vill gå promenader två gånger om dagen ,ni behöver inte vara tävlingsintresserade ,även fast jag tycker det är skitskoj att få in resultat ,det kan vara en familj som är ute mycket i skog och mark ,där hunden hela tiden får följa med ,fast jag tror att med Zhita som mamma ,och Farre som pappa ,att det kommer bli ganska så livliga valpar ,MED STOR MOTOR,Exteriört kommer dom säkert hålla måttet ,kanske inga utställningsstjärnor ,men mycket väl se ut som tervuerenser,ha,ha........Zhita kommer gå i löp närsom helst,så då får vi se var Camilla befinner sig ,så åker Zhita och jag dit.Lite tänker jag på mig själv ,när jag gör denna kombination ,för jag tänker spara en hane,en hane som ska bli min nästa tävlingshund,hur det än är ,så är jag såld på hanar ,min första terv var en hane ,och det är någonting extra med dom ,jag kommer inte glömma bort mina tikar ,Zhita och Lajka ska gå långt på tävlingsbanorna dom med.
Nu kommer lite bilder på Farre in ACTION..........













fÖRSTÅR NI NU VARFÖR JAG SMÄLTER FÖR DENNA POJKEN ,EN KANONHUND I MINA ÖGON ,OCH HANS ÄGARE CAMILLA LJUNGBERG BESKRIVER HONOM SOM OTROLIGT SNÄLL OCH BARNSLIG GOSSE,HAN GÅR IHOPPA MED SÅVÄL HANAR SOM TIKAR ,INGEN HANHUNDSAGRESSIVITET,SÅ NI SOM VILL HA EN HUND MED MYCKET MOTOR !!!!HÖR AV ER ,DETTA KOMMER BLI NÅGONTING EXTRA ,JAG LOVAR ER........

Kommentarer
Postat av: Tina & Co

Så ska det se ut:)

2010-01-18 @ 12:52:21
URL: http://home.aland.net/m04044

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0