Sökhträning.....



Samtidigt passade vi på att fira Anne-Marie med en blomma från gänget-Åsa,Ari,Catja,Pia och från mig.Hon vann ju shäfer -SM i lydnad förra helgen.
Vi blev bjudna på god jordgubbstårta-jag tog 4:a bitar.



Träningen gick kanon ,Zhita hade svårt att lämna Pia,men dom andra tre figgarna tog hon sin rulle och kom till mig utan att jag behövde ropa på henne -duktig min tjej......
Nästa gång kommer jag sätta på henne den riktiga rullen ,men hon ska fortsätta ta lösrulle 6-7 gånger till ,sen om jag anser att vi kan prova att hon tar sin egen rulle-spännande,hon går ut så fint på sökhslagen,rakt ut och målinriktat,tänk om jag får en till hund att tävla i grenen sökh ,är ju några år sedan jag slutade tävla med Eros i elit sökh,så det hade varit skitkul att vara på banan igen ,och jag tror Zhita är ett ämne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0