'Är Bättre

Förkylningen börjar ge med sig ,men har en förfärlig hosta på nätterna,men det går väl över,gläds åt att våren är på G,det blir varmare och varmare ,till helgen ska vi få uppemot 10 grader,härligt !!!!!!
På fredag tränar vi sökh för första gången i år ,det ska bli kul ,nu ska jag ta Zhita på sökh i stället för spår ,jag är ingen spårnisse,kommer aldrig att bli ,tror jag ska hålla mig till det jag tycker är roligt ,annars blir det bara ett tvång,Zhita har ett bra skall ,hon skäller alltid så förfärligt på Atlas ,när han springer med pinne ,så jag ska testa det på henne,och det är det absoluta roligaste markeringsättet ,och skulle det visa sig att hunden inte håller för skall i dom högre klasserna ,då är det ingen svårighet att lägga över hunden på rulle,så är min erfarenhet.
Vi var på vägga och tränade lydnad i går ,det var jag,Pia,Annika,Catja och Anne-Marie,Zhita gick väldigt bra ,sände henne från ca 20 meter till rutan ,och hon gick fint in.
Har ju anmält henne den 18/4 till Osby,och det är den sista tvåan vi tävlar ,hoppas ju på ett LP 2 där ,vi får se ,men börjar allt mera bli färdig för trean ,så jag hoppas vi kan gå ut i maj där.....

Har gett Lajka Canikur,hon är ju inte bra i magen ,vi får väl se om det hjälper ,hon är pigg i alla fall,och dricker vatten gör hon,ja alltid är det något.

På lördag är det träningstävling  på Sölvesborgs BK kl 10,00,vi brukar vara ca 10 st ,vi är i olika klasser,vi kör igenom varandra som en tävling ,och efter vi är färdiga fikar vi .

Ja annars händer det inte så mycket i Buskelund,Annika ringde igår och var så glad ,hon hade lagt två spår till sin tervueren Gabban ,och hon gick verkligen superbra ,nosen i kärnan hela tiden ,och tryck i linan ,då är det kul att spåra ,Annika och Gabban är anmälda appell spår på lördag i Hässleholm,självklart ska dom åka ,och jag önskar er 1000 lycka till......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0