Mår bättre....

Jag är mycket bättre,Jonas sa till mig att jag skulle ta en dusch i går ,jag låg och frös och huttrade ,men stank också svett antagligen,ont i kroppen hade jag ,sagt och gjort,masade mig nerför trappen ,och tog en snabbdusch,blev som en ny människa ,plötsligt var det onda borta ,och jag frös inte längre ,i dag har jag varit två rundor med hundarna.
Annars har jag tagit det lugnt i dag ,Jonas är fortfarande sjuk.
Jag har gått ner två kg ,och det är ju aldrig helt fel,jag äter min gröt på morgonen ,och nu kör jag en metod jag kallar newstory-metoden ,den går ut på att äta på morgonen ,och sedan senast kl 12,00 på dagen ,då blir det vanlig middag(husmanskost) och en lagom portion,sen äter jag inget mera den dagen ,dricker mycket vatten förstås,det är tufft ,och egentligen ingenting att rekommendera ,men jag har gjort så här förut ,och allt beror på hur länge man håller på ,men innan ett läger med Newstory Eros ,så gjorde jag detta ca två veckor ,och gick ner 7-8 kg,det är säkert 7 år sedan,då hamnade jag på 90,2 kg ,sen dess har jag inte vägt så lite ,utan bara över 100-strecket ,nu vill jag ändra på det en gång för alla ,har bestämt mig att hålla på fram till 1/5,alltså drygt en månad ,kommer inte äta så mycket som en gurkbit efter kl 12,00 på dagen,för att inte deppa ihoppa totalt ,har jag också bestämt att det är fritt att dricka 2-3 glas vin på lördagkvällen.Så nu vänner nu kör jag ,invägningen gjorde jag i tisdags ,och då stod vågen på 109,3,och jag kommer väga mig den 9/4-16/4-23/4 och slutligen den 30/4 som är en fredag,och bantningens sista dag,häng med mig på mitt livs resa ,och sporra mig gärna,jag kommer sedan ta ett break,juni,juli och augusti ,för att lära mig hålla den nya vikten ,sedan ta en ny månad i höst ,för att gå ner ytterligare ,det är många som tar det i etapper,alla kan inte hålla på i ett streck i flera månader ,och jag har inget tålamod ,nu går jag ut hårt,och ska klara mig hela april ,är så spännande att se vad vågen kommer visa i slutänden !!!!!!!!! För mig är det  stort om jag skulle bli en XL,Jag har varit XXXL nu i flera år,och är jäkligt trött på det ,vet att en del affärer har stora storlekar ,men det finns också många ställen där det inte går att hitta större än XL,Så därför sicktar jag in mig på det...
Sitter här nu mitt i natten ,är förstås hungrig ,och det är nog en orsak att det är svårt att sova ,men jag ser fram emot min gröttallrik vid 07,00tiden,den gör underverk ,sedan kl 12,00 i morgon ,ska jag ha kotlett och ris ,gör en skysås med lök i,och sallad till det ,det blir finemang....
Jag vet jag har skrivit om min bantning otaliga gånger här på bloggen ,och många tycker nog jag är lite lustig ,men det är som sagt frivilligt att följa mig ,jag är nu inne på tredje dagen ,så detta kommer att funka,grejen är bara hur mycket jag går ner ,vet ju att ju äldre man blir -svårare att gå ner.
Jag skulle ljuga och säga att jag är nöjd om jag går ner 6-7 kg på en månad ,vilka de flesta hade varit ,men inte om man kör en sådan tuff metod ,jag är nöjd med allt över tio kg,då är jag under 100-strecket ,och det är mitt stora mål just nu.


Nu är Åsa på väg hem från Australien,hon flyger nog just nu till köpenhamn,och är hemma vid lunchtid i morgon,vilket äventyr hon varit på .

Nu ska jag prova att gå och lägga mig ,för att få några timmars sömn innan morgonen,tyck inte jag är alltför knäpp ,jag är bara en helt vanlig MÄNNISKA !!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0