SM i Falkenberg......



i dag startar SM  för brukshundar,här på bilden ser ni min fd träningskompis Maud med sin BC Nille,dom är med i sökhundsgruppen,så vi hejjar på dom ,och önskar dom stort lycka till.

På Belgarsidan har vi ju Malin med Pesto,och Anna med sin groenendaelpojke Harry,dom tävlar i spåret ,hoppas dom kan nå bra platser,vill ju att belgarna visar var skåpet ska stå ,sen har vi ju massa mallar med i skyddet ,så där blir det nog pallplatser.

Idag är valparna 10 veckor ,fattar inte varför det är så trögt att få ut dom till ett eget hem ,dom behöver ju det nu ,dom kräver mer och mer av oss ,dom nöjer sig inte med att vara i köket längre ,visst ,vi är ju ute med dom på tomten 3 gånger en timme varje dag,men sen på kvällarna ,när vi sitter och tittar på tv ,så sitter dom vid grinden och vill in till oss,vi tar in en och en i bland ,och det älskar dom ,sen vill dom ju in hos oss hela tiden ,jag har annons ute i helgen i våran dagstidning ,får se om det kan ge något napp ,det är tre underbara tjejer ,så glada och framåt,så jag undrar om jag kommer ta någon mera kull på länge ,tror inte det ,ska det vara på detta viset ,får det vara .

Har inte fått svar ,om jag får tävla lägre klass i karlshamn ,så det kanske inte blir något ,men har anmält Atlas till lägre spår i Sölvesborg i slutet på september.
Idag ska jag in till stan ,och göra ärenden till mamma ,sen åker jag hem till henne och fikar,men först blir det rastning och lite lydnadsträning av hundarna,till helgen blir det mycket sitta vid datan ,och kolla resultat ,men på söndag ,ska jag träffa Hubert med Hades,och hundarna får springa och ha kul.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0