Regn hela dagen..

Jag älskar hösten ,men inte när det regnar hela dagen,så har det gjort idag ,och vi har inte varit ute några längre rundor ,utan varit ute med hundarna på tomten ,och plockat äpplen ,det bästa med hundarna är,att dom nöjer sig med det några dagar ,sen märker man att dom börjar bli rastlösa ,man kan ju faktiskt bli sjuk ,så man måste vara inne ,då är det skönt att man har sin ingärdade tomt.

Tränade sökh igår med Lajka ,vi kör fortfarande vindmarkeringar med henne ,men det är knappt det går ,för hon är väldigt het ,och har fruktansvärt mycket spring i benen ,men ännu så länge får hon nöja sig med vindmarkeringar,Gabbis och Viggo går från klarhet till klarhet ,dom är jätteduktiga nu ,springer ut till figge ,och tar sin lilla pinne,och springer tillbaka till sin matte ,båda två har väldigt bra påvis också.Fly gick tillbaka lite i sin träning igår ,visste inte riktigt att hon skulle springa rakt ut ,och hitta sin figge ,utan sprang lite hur som helst i rutan,Fly är endast 7 månader ,så man gör ingen stor sak av det ,utan går tillbaka lite i träningen,annars blir hon jätteglad av att hitta sina figgar.Sen bjöd Annika på fika ,goda mackor med röra,och lite kakor med ,det är alltid trevligt att samlas 15-20 minuter efter träningen ,och fika och prata igenom lite ,den traditionen kommer vi hålla fast på .Nästa gång är det min tur med fika ,och jag har ju pratat mycket om min äppelpaj ,så det blir väl att bjuda på den på fredag !!!!!!!!!!!!!!!!

En kul grej ,är att jag är med i stay friends ,där man hittar gamla klasskompisar,har hittat min gamla granne och klasskompis Ulrika på stay friends ,vi har skickat varandra några meddelanden ,det är bara 28 år sedan vi sågs senast ,hon är gift med Anders ,sen ett år tillbaka ,och han kommer från Ronneby,tre mil härifrån ,jag sa till henne ,hon skulle säga till ,när hon har vägarna neråt ,så kunde vi ta en fika och prata gamla minnen ,kul !!!!!!!

Jag kommer alltså inte tävla i Karlskrona i morgon ,är inte riktigt färdig ännu ,lite strul med rutan fortfarande ,hoppas på bättre väder ,så vi hinner träna ,och komma till start den 10/10 i Ronneby i stället !!!!!!

Följer Idol på fredagarna ,tycker det är en av veckans höjdpunkter ,tyckte Camilla eller Niklas skulle åkt ut i går ,men istället blev det Jon,min favorit är Tove ,så himla söt ,och en fruktansvärt bra röst ,och naturligt bra på scen.Mariette är också bra ,och Calle har en stark röst ,men är lite blyg när han framträder,Erik är förstås super ,men inte igår ,det var för skrikigt,ja det ska bli skitkul att följa dom fram till Jul ,och se vilka två som hamnar i Globen.

Nästa vecka börjar Bönderna ,det är lite löjligt ,men ändå sitter man där och tittar, i kväll tittar vi på här är ditt liv ,och hoppas det är en kvinna denna gången ,och en spännande person.......

Vi har precis ätit middag(inte jag) köttfärsbiffar med löksås,5 dl grädde ,potatis,gurka och lingon ,jag var på reptil innan ,och köpte smågodis för 100 kronor ,plus hyrde två filmer ,så jag har gått och plockat i skålen hela dagen ,så jag var mätt på godiset när vi skulle äta ,så kan det vara !!!!!!1

Ha en trevlig lördagskväll alla ......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0