tung snö..

Det är tung och blöt snö ute ,och det snöar just nu,man kan ju hoppas det töar lite.Har egentligen inte så mycket att skriva om ,det händer ju förfasen ingenting längre ,har alltid tyckt att januari och februari är dom sämsta månaderna på året,nu kommer vi snart in i mars ,och då börjar man se en ände på det hela,dom som älskar detta ,är ju hundarna,dom älskar alla väder ,regn,snö,ja hur det än är ,är dom glada ,nu har jag släppt i hoppa Zhita med dom andra ,dom uppvaktar henne lite ,men det har dom inget för ,hon blir skittjurig,och hugger efter dom,så det är lugnt nu på den fronten ,nu väntar vi bara på att Lajka kommer i gång ,sen kan vi ha det lugnt några månader ,tills det är dags för nästa gäng ,men jag tror jag kommer P-spruta Mimmie och Yrsa,det har jag gjort förut,dom är i mitten av löpet i mars ,och det är då man ger dom sprutan ,Bea och Vimza f år ju inga sprutor ,eftersom dom ska vara i avel ,har tänkt att prova para Bea,nu när hon löper nästa gång ,tänker då försöka hitta en erfaren hane ,som har parat förut ,för Bea är lite bitchig,så hon behöver en hane som kan detta.
Nu ska jag ut första rundan med hundarna ,härligt att ha med sig Atlas i gen tillsammans med Zhita.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0