Tankar om livet......

Kate sa till mig ,att gå in och läsa på en blogg,det handlar om Frida och hennes två sheltisar,en jättesöt tjej i 25-årsåldern som har hela livet framför sig ,saken är den ,att Frida har bara ,dagar,veckor kvar att leva ,hon har cancer ,och tumörerna i lungorna har växt sig så stora att det finns inget att göra ,hon vet att hon har bara en begränsad tid kvar här med sina nära och kära ,jag beundrar denna tjej ,som vill dela med sig in i det sista ,hon är så fantastiskt modig ,jag läser hennes inlägg ,och tårarna strömmar ner ,varför är livet så orättvist i bland,och varför gnäller vi andra över småsaker hela tiden ,ja människan är bara funtad så ,men man måste tänka till i bland ,och inse att man är lyckligt lottad ,man är frisk ,man har sina hundar,jag har min mamma ,min bror och syster ,och framförallt har jag min Jonas ,som är den snällaste människan i världen ,vi är inte perfecta,men vi har varann,jag har vänner,man måste värna om varandra ,och inte hela tiden ta allt för givet ,tårarna kommer nu ,och jag hoppas ett underverk kommer hända ,så Frida får vara kvar hos sin man ,och hennes två fluffbollar,livet är svårt ,det är inte lätt att leva,beslut får man ta varje dag ,och man undrar om det är det rätta,jag önskar att det inte fanns någon ondhet eller död på denna jord ,men vi vet alla att det är så ,i bland när jag läser om djurplågeri och allt annat ont ,blir jag så förtvivlad ,varför kan inte alla människor vara snälla mot varann ,vad bra allting hade varit då .
Jag bär själv på en stor sorg här i livet ,min pappa sa upp bekantskapen med mig för 14 år sedan ,och det går inte en dag utan att tårarna kommer när jag tänker och minns honom ,han lever ,men vill tydligen inte veta av mig ,det känns i hela kroppen ,och jag brukar tänka att en del av mig är borta för alltid,jag saknar honom så oerhört,men inser att jag kommer få leva mitt liv tills jag dör utan honom ,det är för sent ,jag är hård nu ,men jag kan nog aldrig förlåta honom att han lämnat mig ,varför gör en pappa så mot sitt barn ,ja,jag vet inte ,vet bara att livet är kort ,och att vi måste ta hand om varandra ,inte tjabba om småsaker,jag är inte världens bästa människa ,det vet jag ,jag har mina fel och brister ,en grej är att jag har en jäkla voice när jag blir arg ,skriker så grannarna hoppar i sina fåtöljer ,ha ha,men jag känner också att jag är väldigt snäll ,vill alla väl ,och gläds uppriktigt när det går bra för mina vänner ,jag är inte så social ,kräver inte att ha massa människor omkring mig ,jag har en vänkrets ,och dom är jag mån om .Men du Frida kommer finnas inom mig länge ,jag hoppas på ett UNDER ,och även om jag inte är religös ,kommer jag be för dig ,att du får stanna kvar här på denna jord länge till ,du finns i mina tankar Frida, kramar i miljoner till dig  .......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0