Zhita!!!!!!!!



Måste bara ösa beröm över denna tjej.
I går tränade vi både sökh och lydnad,sökhet gick som en dans ,tre figgar med egen rulle ,och ett superhärligt tomskick,full fart och fläkt är det över henne ,hon är helt enkelt helt underbar,en superhund att träna med .
Sen tränade Åsa och jag lydnad i Olofström på eftermiddagen,rutan går jättebra nu ,både vänster och högerruta ,apporterna börjar att sitta där också ,hon stannart fint vid konen ,och sen i full fart till apport....
Det  bådar gott inför tävlingarna som är snart .
Nästa helg beger sig Annika och jag till Söderåsen i appell sökh med våra tervflickor -ska bli så himla kul och spännande !!!!!!!!!

I går träffade vi också Catja och lajka som var med på sökhträningen.
Catja stortrivs med Lajka ,och hon har blivit familjens favorit,till och med Catjas mamma och pappa gillar henne skarpt -även fast dom var lite skeptiska till stora hundar,men Lajka charmar alla ,som det ser ut nu ,så kommer Lajka stanna hos Catja,hon var och köpte nytt halsband och tjänstetecken till henne i går -och det säger väl allt ,det härliga var att hon i går inte brydde sig så värst om mig ,utan när hon hittade mig i skogen och hade fått biff ,så sprang hon direkt tillbaka till Catja.
Catja kan ge henne ett liv som jag aldrig kan göra ,därför sörjer jag inte henne ,för jag vet hon har fått världens bästa hem........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0