SM i Stockholm 17-19/6....



Lite smörgåstårta på vägen upp är ju aldrig fel !!!!!


Ja nu är vi hemkommna,vi har haft en kul helg,och sett många duktiga ekipage,men jag tror det var det sämsta arrangerade SM jag varit  på ,frågade man om någonting,så visste dom inte mycket,om man var kissnödig fick man gå 400 meter,fanns inga bajjamajjor utsatta ,tänk om man varit tävlande och blev nödig innan man skulle in ,ja det var uruselt tycker jag ,när vi kom på fredagen vid 9,00 tiden och sen blev hungriga tre timmar senare  fanns det inget att äta,korven var inte klar-dåligt,Pia och jag skulle äta frukost på lördagen,man fick gå och leta,fanns ingen skylt om var restaurangen var,till slut hittade vi den ,frukosten var super.....

Vill ge en stor kram till min kompis Annika som med sin Penny genomförde SMet på ett härligt sätt ,tyvär missade Penny sittande i grupp och la sig ner,annars gjorde dom ett riktigt bra program ,och Penny som kan vara lite känslig i bland ,men det märktes ingenting på henne ,hon var bara glad,du kan vara stolt över din och Pennys start detta året....




Pia hade med sig Buskelunds Clarice (Izzy) och denna juvel skötte sig på bästa sett,hon är en helt underbar valp ,fram till alla människor och hundar ,kopplar av när vi sitter still,så duktig på hotellrummet ,hände en liten kissolycka en gång ,annars har det gått super ,hon låg i sin lilla tygbur från kl 21,00 till 05,00 då gick jag ut med henne ,lät Pia sova lite till ,inte ett knyst hon sa när vi la henne i sin bur,så duktig lilla Izzy.....Pia får bara beröm för henne ,och det värmer mitt hjärta..



Catja gosar med Izzy.....




Vi hade tält med oss ,och det var tur ,för på söndagen regnade det hela tiden ,det har inte varit så vanligt med att folk som är vid lydnaden sätter upp tält ,men det ser ut att bli så att folk vill ha tält här också....




Penny och Annika vid veterinärsbesiktningen -och den gick ju galant....



Som sagt regnade gjorde det en hel del...




Izzy i sin  tygbur på rummet-hon är så duktig !!!!!




Ett plus för den goda frukosten ,jag tog fil och flingor,två löskokta ägg ,och fralla med salami och tomat ,och kaffe och juice till det ,sen var magen glad......




Här sittande i grupp ,mitt favoritekipage andra från vänster,tollaren Skoj.....




Här är Pennys grupp och det är sittande,tyvär har Penny lagt sig ,men hon är ju inte ensam om det som ni ser ,Penny är andra hund från höger.....




Vi träffade på Roger och hans tervhane Glimmagårdens Petter som tävlar elit sökh......




Pia och jag delade ut diplom till Belgarägare som var med i SM.......




Här är Svenska Mästaren 2011, Maria med sin Ylle ,gjorde bäst resultat båda dagarna , 299 poäng i hällande regn finaldagen,det var en imponerande insats.....



Här Penny vid apporten.....




Här Jörgen med sin Zito,sändande till kon....




Zito på väg till rutan....




Fint i mitten på rutan....




Izzy spanar !!!!!!




Här Mona kjenholm med sin Marwin ,kom på tredje plats.....







Här mitt favoritekipage,Niina med sin tollare Skoj,dom är så samspelta ,och svansen går på Skoj hela tiden ,dom gjorde det bästa fria följet jag någonsin sett ,och det belönades med 10-10,men i finalen vat det en domare om vi kallade surkuken som gav Niina en 7a på fria följet ,han kan nog gå och dra något gammalt över sig ,döma kan han inte göra i alla fall......




Niina och Skoj kom på en femte plats i Finalen ,dom hade en liten miss på apportering med dirregering...




Skoj fint inne i rutan......




malin med sin Majni från Karlshamns BK gjorde ett fint program ,tyvär en nolla på vittringen...




Majni fint i rutan...




Eva med sina fina mallar Aska och Grim........




Penny på väg till konen....




Penny på väg mot apporten....




Penny vid hopp apport....




Penny fint inne i rutan...




Annika och Penny efter dom gått sitt program,dom kan känna sig nöjda och stolta ,och en tår från Annika kom och det förstår jag...




Lite belöning måste man ju få efter sin insats...




Pia med sin Izzy...




Nu är vi trötta och kalla ,snart dags att köra hem...




Avslutar med en bild på Niina och Skoj där momentet belönades med betyg 10....



Nu längtar vi till nästa SM som går i Borlänge,jag tror Annika kommer med med två hundar  Penny och Windie,jag tror Fredrik kommer med med sin Nimbus,så Borlänge vi kommer till er 2012 !!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0