Acceptera sig som man är......

Ja vad livet skulle vara mycket enklare ,om jag kunde accetera mig som jag är ,kommer ihåg sommaren 2005 ,när Björn och jag hämtade Vimzan hos Anders och Carin,då vägde jag lika mycket som jag väger idag ,vikten har alltså inte rasat iväg dom senaste åren ,men jag har nog gjort 500 bantningsförsök sedan den sommaren ,och jag kommer ingenstans med mina försök ,vad jag kan minnas ,har jag alltid varit glad för mat och godis,som tur var ,var jag inte överviktig i skolan ,utan låg då på 60 kg i högstadiet,tror min viktökning började långsamt året-92,då fick jag mina första attacker av panikångest,det blev mycket tröstätande när man mådde dåligt ,en del hade nog inte ätit något alls ,medans jag är tvärtom ,kan äta mycket när jag mår dåligt,sen vet jag inte om det är genetiskt ,för på min pappas sida ,han har sex syskon ,är dom flesta väldigt glada för mat ,och är lite runda ,ja jag vet inte ,men energin det tar att alltid planera för nästa bantningsförsök är väldigt jobbigt,när jag varit på lasarettet och tagit diverse olika prover ,har jag alltid legat bra ,både blodtryck och alla prover är topp,och jag mår inte dåligt av min övervikt på det viset ,har inte ont i knäna ,och har väl inte mera ont i ryggen en någon annan ,men min kondis är inte bra ,men det behöver den inte vara hos någon ,som väger 50 kg heller,jag kan göra ganska mycket ,det mesta jag vill ,som gå med hundarna länge ,träna spår och sökh ,jag tror jag finge frid om jag accepterade mig  som jag är ,och la den energin på hundarna istället ,som det tar att planera för viktminskning,skulle ha sett ett program från England ,men missade det ,STOLT OCH TJOCK HETTE DET. Jag vet att det är farligt att vara för tjock ,det informerar dom mig dagligen från tv och tidningar ,att vi är en last för samhället,och det är ledsamt ,och jag märker många gånger hur folk ser ner på en ,för att man är överviktig ,jag ser det i folks ögon,jag brukar säga till Kate ,skulle du tycka bättre om mig om jag var smal ,jag bryr mig inte om vad du väger säger hon ,du är du om du så väger 200 kg ,så säger sanna vänner......Så från och med idag ,ska jag lägga focus på mina hundar ,och acceptera mig själv ,jag heter Carina ,och jag är tjock ,men ganska så snäll ändå !!!!!!!!!!Godnatt mina vänner

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag ser verkligen inte ner på dig för min del får du ser ut precis hur du vill tycker att du är bra i allafall , tänk om alla såg lika dana ut hu så trist. huvudsaken är att man är trevlig och snäll och det är ju precis vad du är / Gunilla

2009-04-22 @ 09:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0