Försöker en gång till....

Skrev ett långt inlägg förut ,men det försvann,så nu försöker jag igen.idag har jag tränat lydnad med Pia.körde igenom Zhitan i lydnadsettan ,det gick bra ,linförigheten kommer mer och mer,och dom andra momenten sitter fint ,nu är det tre veckor kvar till tävling ,så jag ska träna in apporteringen på henne ,för hade vi haft det momentet ,så hade vi varit uppflyttade vid det här laget,men det är jag som är slö ,apporteringen kommer ju i dom andra klasserna också ,så nu är det bara att köra....Henrik var nere med sin Pride,och vi gick en sväng efter träningen med ,Donna,Pride,Zhita,Lajka och Atlas,alla lösa och kom bra överens ,härligt med så många hundar som kan samsas.Skulle ju tränat med Atlas med ,men han är just nu lite cocobello ,eftersom tikarna är i löp ,i alla fall är det taxen kvar som löper ,Vimza,Mimmie och Bea ,har gått över sina löp .skönt ,nu är det Lajkas och Zhitas tur kvar ,men förhoppningsvis håller dom sig till juli.Skönt om valparna kommit innan.
I morgon tränar Pia,jag,Annika ,Henrik och jonas sökh ,jag har innhandlat två nya sökhrullar ,och ett tjänstetecken till Lajka,ska sätta på henne rulle nu som hon får springa med ,och ta lösrulle hos figge,Atlas ska också få ha rulle på sig ,och ta lösrulle hos figurant.Henrik har ju kommit så långt ,att vi försöker få Pride att ta sin egen rulle ,hon börjar att fatta .Om jag inte tar fel ,så får vi säkert se Henrik och Pride på sökhtävlingar till hösten.Hoppas jag med lajka och Atlas ,kan bli så pass klara ,att vi också kan komma ut och tävla i sökh ,för det är det roligaste som finns tycker jag ,så nu kämpar vi på ute i sökhskogen.Den här helgen kommer vi även att lägga spår ,det är ju bara drygt tre månader kvar till bruks-SM ,där henrik är med i spårhundsgruppen med sin Pride ,ska bli spännande att se vad dom kan göra där ,jag tror dom kommer komma någonstans mellan 1-5 på placeringen ,dom har en fantastisk special ,och en lika vass lydnad ,så det är bara lite FLYT ,som ska till också..Snart är det ju lydnadsSM här i Karlskrona,ska bli kul att åka dit och titta ,och bli inspererad att fortsätta träna och tävla ,för att en gång själva kanske få deltaga på ett SM.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0