Tankar i natten........

Kan inte sova ,så nu går jag upp och sätter mig här och skriver lite.Jag är ju inne på många olika bloggar och läser ,ibland undrar man hur mycket privat en människa kan lämna av sig själv ,många skriver väldigt privata grejor ,men det är så olika ,man känner ju efter ett tag ,om man tycker en blogg är intressant eller inte,jag lämnar nog inte så mycket av mig själv ,och ofta blir det bara bilder,men vi är ju som vi är ,i bland vill man inte så mycket gå in på det privata .

Jag skrev ju ett tag om mina försök att gå ner i vikt ,trodde det skulle hjälpa att blogga om det ,men det gjorde det inte ,jag kommer inte heller i fortsättningen göra det ,men i natt blir det lite av den varan ,för jag har kommit till ett beslut ,att sluta snabb-banta ,det funkar inte på mig ,tar ett exempel från idag ,åt två bananer på förmiddagen ,sen vid 12,00 körde jag iväg ,till syrran för att hämta pengar till laxen jag skulle köpa på vägga ,blir då bjuden på kaffe hos henne ,ska du inte ha ett smörgåsrån frågar hon ,nehej du,jag ska äta bananer i fem veckor ,gå ner 20 kilo TYP!!!!!Hon skakar på huvudet ,sen iväg för att köra mamsen till frissan ,under tiden kör jag till vägga ,hmmmm,där finns det inga läckerheter ,typ färska räkor ,färsk hummer ,havskräftor,olika inläggningar ,räksallad ,you name it ,då var kl 14,00,och jag hade alltså ätit två bananer på morgonen ,när jag handlat klart ,förstod jag att min diet på bananer inte skulle hålla så värst länge till den dan ,lämnar av morsan ,och kör till Jenny med laxen ,hon tvättar fönster ,jag frågar om hon har något smörgåsrån kvar ,kastar mig över paketet ,och brer tjockt lager med bregott på ,hur jäkla bäng får man bli ,jag har gjort detta hundratals gånger ,och jag lär mig aldrig ,det går inte att snabb-banta ,fast min bästa kompis är ju ett bevis på att det går ,Kate gick ju ner över 30 kg på 13 veckor med CK-metoden,det är för mig en bragd gjord av henne ,då måste man vara så jäkla envis ,och säga till sig själv ,jag ska minsann visa dom jävlarna !!!!!!!så jag har nu bestämt att slopa allt smör på smörgåsarna ,bara smör vid matlagning ,slopa alla kakor ,glass ,chips ,pizza,ja allt onödigt och onyttigt ,äta sig någorlunda mätt vid middagen ,äta en grov macka och fil på kvällen ,och nu är det ju perfect time att gå ner ,för nu kan man ta kvällsrundan vid 19,30,och göra av med kvällsmålet ,kanonbra uträknat av mig alltså ,sen om man går ner 1 kg i veckan ,eller 0,5,eller två kg ,det spelar egentligen ingen roll ,bara man sakta går neråt .Jag skulle vilja gå ner mellan 30-35 kg ,och det gör man ju liksom inte på en dag ,fast jag tror så ibland .

Den här påskhelgen blir ganska så fri ,i morgon ska jag träffa Hubert med Hades,vi ska ut och gå en långrunda med Zhita,Lajka,Vimza och Hades,vi tar givetvis fika med oss ,och slät bulle ,hi,hi,ska ju bli härligt vårväder i morgon ,ca 14 grader varmt,sen på fredag har jag ingenting planerat ,på lördag firar vi min mammas 75-årsdag hos Jenny,då blir det god middag ,och tårta för dom andra.På söndag ska jag ringa Pia vid 11,00,så kanske det blir lite träning ,hon ville träna inför Rödeby-lydnaden den 19/4,vi har fått PM ,och det var bara sex st anmälda i ettan ,som jag tävlar med Zhita ,härligt ,och dom vara fem styckna i tvåan ,där Pia tävlar med sin Wiggo.Hoppas vi får en härlig dag med fint väder .Annika tävlar elitlydnad med Penny på söndag ,så henne ringer jag på kvällen ,och hör hur det gått ,sen skulle vi bestämma fortsatt träning inför nästa vecka.På måndag har jag inget planerat heller ,blir väl ett spår kanske ,inte så långt kvar till Olofströms-tävlingen den 25/4,om jag inte kommer med där ,så har jag lämnat in till Ronneby lydnad den dagen också ,så då åker jag dit med Zhita i sånna fall ,men kommer jag med i Olofström ,lämnar jag återbud till Ronneby .

Nu är kl snart 01,30,kanske dags att försöka sova lite ............................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0