Hemma igen....

Nu är jag hemma igen ,efter resan till Söderhamn,150 mil tur och retur,får väl säga att det har gått riktigt bra att köra ,på uppvägen körde vi via Örebro,liten genväg,hade 73 mil upp till Söderhamn ,Ida pep lite i bland ,men för det mesta sov hon ,första stoppet hade vi vid Brahe hus,då kissade hon och åt lite ,plus drack vatten ,sen blev det några till stopp ,kl 14,00 var vi uppe ,då stod Carola redan där,dom fann varandra direkt ,Carola valde att köra hem på en gång ,och det är ju inte lätt för en valp att resa 150 mil på en gång ,lite tjurig var hon sista biten ,träffen med Carolas äldre groenendael har bara gått bra,dom har funnit varandra ,härligt !!!!!!!!!!

Jag tog ju in på first hotell,tittade lite på tv och vilade mig lite ,släckte lampan vid  22,00,sen vaknade jag vid 02,00,och hade så ont i ryggen ,jäkla sängar alltså ,så jag låg och snurrade till 03,00,sen steg jag upp ,och packade i hoppa mina saker och gav mig i väg ,tur statoil hade nattöppet ,tankade fullt och handlade lite smörgåsar och vatten,sen bar det i väg mot Stockholm ,valde att köra den vägen,med bara 4:a timmars sömn ,var jag ganska så trött när jag kom hem ,lade mig att sova efter jag hälsat på vovvarna,så jag var hemma här vid 11,00..

Lite tråkiga nyheter har vi fått höra från Buskelunds Ronja ,hon tjuter och skriker i bland,precis som hon har ont någonstans ,Renee och Kent-Ove var med henne till veterinären ,och där togs prover för urinvägsinfektion ,och livmoderinfektion,stackars lilla Ronja ,vi får besked om proverna i morgon ,håller tummar och tår att det inte är någonting allvarligt ,förfärligt tråkig start för  deras första hundägande,har inte varit med om något liknande mad dom valpar jag sålt......



Carola med glad Ida .....



Lycklig valpägare.....



Carola med sin lilla Ida!!!!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga foto på Carola och Ida, önskar dom lycka till och många härliga år tillsammans.

Jobbigt med Ronja, hoppas nu dom hittar direkt vad det är så hon kan få hjälp om hon har ont. Trist när dom inte mår toppen, men det snurrar förhoppningsvis över snabbt detta.

Vilken resa du gjort Carina, du kommer att vara trött imorgon också, vila och ta det lugnt.

Kram

2009-08-25 @ 22:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0