Byte till vinterdäck....

I går kom det ett litet snötäcke ,och det var minusgrader ,men på eftermiddagen slog det om ,och kom regnblandat och plusgrader ,det var den vintern ,men har kollat på Blekinge läns tidning ,och det är snö och kallt på ingående ,så dax att byta till vinterdäck.....Jag älskar snö och kallt ,när det är snö och kallt och torrt i marken ,blir det så mycket lättare med städningen inne ,och det är ju härligt ,ni kan ju tänka er att torka 9 gånger fyra tassar!!!!!!!!!
Jag gick med i en ny mailinglista i går ,den heter ubislistan ,och är för folk som älskar Belgare ,Carin på A-Te-Ell hjälpte mig att bli medlem ,har ju varit med i nordbelglistan i många år ,men den har stängts ner nu.Jag får inte så mycket mail,mest reklam och något från valpköpare i bland ,därför är det kul att vara med i någon lista......
Nu har Annika bokat stuga åt oss uppe i karlstad då SM för lydnads och agilityhundar går den 18-20 juni nästa år ,vi är fyra tjejer som åker upp,Annika,Inga-Britt,Pia och jag,vi har hyrt en fyrabäddsstuga med kök och toalett och dusch ,det blev inte så billigt ,men det är värt att lägga några hundralappar extra för toalett, 890 kronor dygnet ger vi,Annika ligger just nu på ett snitt på 288 poäng ,och i år kom lydnadshundarna med på under 280 i snitt ,så jag har sagt till henne ,att hon är med till 99,99 procent ,och jag vet också att hon kommer höjja snittet ,för hon har säkert 5-6 tävlingar till att tävla med Penny innan kvaltiden är ute......Någonting att se fram emot i vintermörkret.
Vi andra kämpar på i dom lägre klasserna ,och just nu undrar jag om jag och Zhita ska ta oss till dom högre någon gång ,vi har liksom fastnat i tvåan ,men man får tänka possitivt ,och tro att 2010 är året då vi klättrade uppåt,Pia är åtminstonde uppflyttad till trean,och kommer förhoppningsvis ta sig till elit någon gång under våren,Annika behöver väl bara ta en tävling med Windie i trean ,så är dom i eliten sen.
Nu ska jag hämta mitt kaffe och ta min medicin ,sen börjar dagen !!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Äntligen ska snön komma. Härligt härligt! Välkommen till ubis-listan Carina, du ska få märka om ett tag hur givande den är och där kan man skriva om precis vad som helst

Kram

2009-12-16 @ 07:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0