Höganäs.....

Ja är man riktigt klok egentligen ,upp 4,30 en lördagsmorgon ,hade laddat kaffebryggaren på kvällen innan ,så det var bara att trycka på knappen ,mackorna var färdiga ,slängde mig in i duschen,packade i hoppa allt i väskan ,och stolen var med ,kändes som jag glömt något ,och mycket riktigt ,kom jag på att jag glömt Marie-Louise hundtäcke ,som jag skulle lämna till henne i Höganäs,hundtäcket är glömt ett flertal gånger ,så sorry gumman ,du kommer nog aldrig se ditt täcke !!!!!!!!!!Annika började eliten med Penny kl 8,00,hon drog så klart nr 1 ,visst ,är dom 13 i elit föredrar jag nog nr :1,men bedömningsmässigt är det inte bra ,det ska mycket till för att domaren ska dela ut höga betyg,Inga-Britt och jag stod och tittade ,och tyckte domaren var lite snål på vissa moment,men Penny var duktig även idag ,hon satt fint på sittandet i grupp ,men hon hade pipit ,så därför betyg 8,5,fullt på platsen ,sen förargliga 7:a på fria följet ,12 poäng borta ,sen gick det mycket bra,så Annika och Penny slutade på 284,5 poäng ,och blev placerad 2/10,nu har Annika höjt sig på kvalistan ,så hon har ett snitt på 289 poäng,KARLSTAD HERE WE COME !!!!!!!!!!!



Dagens pris blev en fin gås.....GRATTIS ANNIKA OCH PENNY.......




Sen till min och Zhitas tävling i lydnadsklass två ,vi drog startnr:2,hon låg fint på platsen betyg: 10,sen var det dags för fritt följ,hon hoppade till lite i början ,sen gick hon hur fint som helst ,Annika trodde inte under 9e fick betyg 8a,platsläggande under gång ,Annika trodde inte under 9,5,fick betyg 8a,inkallning,snabbt tempo,stannar bra ,betyg 8a,ULLA-BELLA 8888888888A,SEN INTRÄFFAR DET MYSTISKA ,SÄNDANDE TILL RUTAN,MIN LILLA TJEJ STÅR INNANFÖR I RUTAN,ENA TASSEN PÅ LINJEN ,MEN SOM SAGT INNANFÖR ,BETYG 5,tur jag inte tittade på betyget ,hade nog brutit redan då tror jag ,men sen föll vi på apporteringen ,trots högt dubbelkommando av mig ,när hon griper apport ,skriker jag HIT,hon rejjsar runt med apporten ändå,så var denna tävlingen körd ,tror aldrig jag blivit så nerdömd av någon domare förut ,Annika sa att han nog blivit biten av en Belgare ,ja vem vet ,oss tyckte han minsann inte om ,men apporteringen måste jag få rätsida på nu ,innan jag går ut igen,den dan vi tävlar för en possitiv domare(gärna Blekingedomare,ni är BÄST)då kommer det bli mycket bra ,och jag fått ordning på apporten.Jag vet att allt är mitt fel ,att jag släppt Zhita när hon tagit något från Annikas korg ,sprungit i väg med det ,oavsett om det varit en apport ,eller trasa ,så har jag bara stått och skrattat åt henne ,det får jag äta upp nu ...Men jag är ändå lite deppig nu ,för jag vet att min tjej kan vara så duktig ,och var duktig i dag på vissa moment ,och blir så neddömd ,TRÅKIGT..........nu får vi ta nya tag ,inför 2010,då vi kommer tävla flera tävlingar inomhus ,men det lär dröja innan jag sätter min fot i skåne igen........


Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Klart ni tar nya tag nästa år - ni vet ju att ni kan. Detta blev bara en dålig dag för er två, nu har ni råkat ut för detta också, trist, men men. Du vet att vi håller tummarna hårt och tror till 120% på dig och vovvsen.

Kram

2009-12-14 @ 08:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0