Träningstävling i oväder !!!!!!

Startade här ifrån Mörrum kl 9,00,skulle vara i Listerby kl 9,50,det var så fint väder här ,men minus 6 grader ,så långkalsongerna kom på ,efter en stund jag kört ,hamnade jag bakom en sölig lastbil ,och det ven snö på mig,så jag fick ligga långt bakom honom ,han svängde av i Ronneby ,men ovädret fortsatte,det snöade bara mer och mer ,och sista biten fick jag ligga i 50 kilometer,kom fram ,och var naturligtvis först ,vilken dåre till ger sig ut i detta väder ,jo 9,55 kom Annika och Catja ,och vi skrattade när vi fick syn på varann ,och mycket riktigt ,ingen mera dök upp,vi planerade att köra och släppa hundarna någonstans ,så kom vi på att vi hade mött Anne-marie ,mot motsatt håll ,vad skulle hon till Ronneby att göra ,hmmmm,jag ringde hem till Jonas(varken Catja eller Annika hade sina mobiler med sig),fick Anne-Maries telenr,Annika ringde henne ,och hon sa att hon försökt komma i kontakt med oss ,som tur var hade hon fått tag i ett ridhus i Bräkne-Hoby vi kunde vara i ,det var ju kanon.Det blev till slut bra träning ändå ,kastade apport till Zhita två gånger ,hon kom bra in till mig ,inget rejjs idag ,annars var det synd att vi inte fick fram det ,för det är ju på träning ,jag kan göra någonting åt det ,men hon är slug min tjej ,tror hon kände att matte skulle ta tag i henne idag ,så hon tänkte ,det är bäst att vara duktig ,hon låg fint på platsen ijämte Hero.......Vi fick glögg när vi kom ,det kändes härligt med lite varmt,efter träningen ,bjöd Anne-Marie på god fika ,det var superfint ordnat.Tack Anne-Marie ,allt blev ju bra till slut!!!!!!!!!!!!!

Här kommer lite bilder från träningen........



Ser ni ovädret ,Annika försöker sätta på sig lite tjockare byxor,humöret är det inga fel på.......

Thomas kom med sin tinja,kvalad till SM-2010...

Glöggbordet framdukat...

Skönt med lite varmt.....

När vi kom dit ,släppte vi hundarna så dom fick rejjsa runt,7 hundar lösa tillsammans ,därav sex tikar ....

Älskar att se hundarna på det här viset,då mår man bra ,ändå det är snöoväder !!!!!!

Gabbis och Zhita,plus Anton som slår en båge......

Gabbis nosar på Anton...

Fly,Gabban och Zhita.....

Fly och Zhita...

Åsa med Anton,Alice och Zhita...

Annika och Catja med sina hundar...

Chillie(shäfer) vill också vara med....

Chillie och Penny kollar av varandra....

Kaffetime !!!!!!!

Fina mackor blev vi bjudna på.....

Så här ser jag ut ,när jag ätit köttbulle-macka med rödbetsallad,hmmmm !!!!!!!

Tack alla för en trevlig dag i snöovädret,nu kör vi på måndag igen.....


Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Vilken dag ni haft. så mysigt. Den sista bilden på dig med rödbetssallad är helskön:)))

Kram

Marie

2009-12-20 @ 00:03:21
URL: http://ezys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0