KALLT !!!!

I dag är det kallt för att vara i blekinge-6 grader ,och snön ligger fortfarande kvar ,HÄRLIGT !!!!!!!
Nu kan man torka golven ,och det varar ett tag ,det är man inte van vid ,så det är skönt,tvättar inte så mycket handukar till hundarna just nu ,utan man släpper bara in dom ,för dom är torra och rena ,bra för mig som är lite bekväm av mig .Det blir inget spårande i helgen ,jag går ej spår när det ligger snö i skogen,nej ,det får vänta tills snön är borta.Men lydnadsträning blir det i dag på hundungdom kl 15,00.

I morgon är det Alla Hjärtans Dag ,då ska vi ha något gott till kvällen ,jag har beställt en smörgåstårta till Jonas ,mig och Björn,det är vi värda tycker jag.annars firar vi inte dagen på något speciellt vis ,utan det blir som en vanlig dag ,med rastning ,städning,och lite lydnadsträning nere på Ifös parkering.

Jag sitter här nu framför mitt städade databord ,fick ett ryck och rensade bort gamla papper ,och dammade av ,så nu är det ordning ,och så fint så.Framför mig på väggen har jag hängt Atlas rosett och diplom ,så det har jag alltid i synen när jag sitter här vid datan .

Jag undrar vad detta året kommer föra mig tävlingsmässigt ,i mina drömmar ,vill jag bli uppflyttad till elit spår detta året med Atlas ,och gärna göra en tävling i elit och bli godkänd.Jag vet faktiskt inte om jag ska satsa på lydnaden med Atlas ,tycker nog att det är för tramsiga moment för honom i lydnaden ,då är ju bruksets lydnad mera rak och enkel ,tror jag tar Lajka och Zhita på lydnadsklass i stället ,och där har jag ingen aning vart jag är när året är slut ,jag spårar ju med Zhita också ,och ska gå ut appellen ,nu i vår ,hon får starta lägre klass i augusti ,och ett måkl är ju att få henne uppflyttad till högre spår ,så hon får gå i bruksklass på utställningarna ,och ta CERT.Lajka skulle jag gärna vilja börja träna sökh med ,för det jag sett av henne i skogen ,är en tjej med full fart ,och hon älskar människor ,så allt hänger på Carina Bengtsson,om det blir någonting med det ,grejen är ju också ,att det är det roligaste jag vet ,att träna sökh ,det slår allt inom hunderiet ,jag måste bara få i hoppa ett gäng också ,visst ,grunden kunde jag ju fixa själv ,med hjälp av Jonas och Björn ,sen måste ju nya figgar in ,så hon blir van vid att markera främmande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0