Veterinär plus verkstad...

I bland behöver man inte fråga sig var man ska stoppa pengarna någonstans.Lajka har haft problem några dagar med bajset ,hon har satt sig för att bajsa både 8-10 gånger ute ,utan att det kommit något ,som hon varit förstoppad ,att det sitter något i hennes mage liksom ,ringde veterinär ,och var där igår ,Lena-veterinären lyssnade på hjärtat ,kollade slemhinnor,tog febern,kände henne där bak,inget var fel sa Lena ,vi får ta en röntgen,bilderna visade ingenting,så vi har fått med oss hem ,sprutor med kontrastvätska och  en spruta diarsanyl,som hon ska ha två gånger om dagen,hon fick även sprutor av Lena .Det roliga är att hon inte satt vsig något mera ,när vi varit ute ,utan fungerar som vanligt ,och Björn och Jonas var ute en timme med henne på kvällen igår ,och då bajsade hon bara en gång ,sen sprang hon på som vanligt ,glada och pigga Lajka,så om det har varit något inne i henne ,så är det säkert ute nu ,men vi fortsätter med medicineringen över helgen,sen ringer jag Lena på måndag.....Så en nätt liten summa på 1400 gick det på,men grejen är att jag inte brukar besöka vet så ofta faktiskt ,jag har friska hundar,så skulle man slå ut det på ett år ,så lägger jag inte många kronor om dagen till vet.Är mest där när det ska röntgas och ta vaccinationsprutor,så det är väl helt okey att lägga 1400 någon gång,och det får ju egentligen kosta vad det vill ,hundarna ska bli friska .

Jaha ,så var min bil inne på verkstad igår också ,och där slutade summan på 2367 kronor ,men det var härligt att köra bilen med nya bromsar ,som ny bil liksom !!!!!!!!!!!

Har varit ute med hundarna i trädgården ,tror jag hoppar i bingen någon timme till ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0