Händer inte så mycket...

Vilket omslag i vädret det är, vi hade ju väldig tur med vädret i  lördags,nu har det varit kallt och snö ,men nu till helgen ,ändrar vi till sommartid ,jättehärligt ,kan man gå sena promenader med hundarna om man vill,och träna längre på kvällarna med .Tränade lydnad igår med Catja ,Pia det gick bra med Zhita,hon är så gott som färdig för lydnadsklass ett ,och jag anmälde henne igår till tre tävlingar ,Rödeby den 19/4 och Ronneby den 25/4 och Torsås den 26/4,spännande ,spännande.Pia har också anmält till Rödeby i lydnadsklass två.

Var och köpte avmaskningsmedel till hundarna igår ,fick tips om ett nytt medel ,som heter milbemax,så jag tog det och blev 600 kronor fattigare ,det blir dyrt när man har så många hundar,jag avmaskar inte så ofta ,men någon gång ibland blir det,och det känns bra att göra det nu ,innan Vimzan ska paras ,hon har ej gått i löp ännu ,vi väntar med spänning,jag får gotta mig med Kates valpar så länge ,E-kullen tre veckor igår ,börjar bli så söta så.F-kullen mår bara bra ,fem dagar idag.

Annars händer det inte så mycket i Buskelund just nu,tränar på med krypet på Atlas ,få se om vi kan få det så färdigt ,att vi får betyg på det på tävlingen,i bland kan man ha tur.Jag ska åka till skjutbanan med sex stycken nu ,tar nog kameran med mig ,så det kanske kommer lite bilder i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0