Spårat och Siv-dagen...



Bea var still en sekund..



Atlas också stilla....



I dag är det Siv dagen,och internationella kvinnodagen,min mamma heter Siv ,så hon fick dessa blommor och krukor av Jonas,mig,Björn och Jenny...



Här är Zhita när hon har spårat ,ett längre spår än i appellklass ,med flera vinklar ,hon slår lite i spåret ,så vi ska öka liggtiden ,annars tar hon vinklar ,och föremål bra .Duktig tjej.



Nästa hund att spåra ,här i spåret får jag ett mindre utbrott ,Jonas har gått från fin tallskog ,rakt ner i ett kärr ,jag höll på att inte ta mig därifrån ,skorna sjönk neråt ,läskigt,så jag blev lite lack på Jonas ,det blev svårt också för Atlas ,för han tappade spåret ,sen hittade han tillbaka igen ,och fick slutpinnen.



Här gäller det att hänga med..



här har han fått sin slutpinne.



beröm av mamma.


Nu sitter jag här ,och har fått upp värman lite ,är man riktigt klok egentligen ,som ger sig ut när det regnar,men vi behöver ju faktiskt träna.Henrik sköt skott vid budföring på Atlas ,och även när han låg plats ,det gick bra.Henriks spår gick bra också ,han ska ju tävla i elit spår i Åhus till helgen,vi säger lycka till !!!!!Hundarna har fått i sig mat ,och jag köttsoppa med hårt bröd ,nu intar jag ryggläge i två timmar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0