Valpar....

Nej,ännu har det inte kommit några valpar hos Belle ,jag har varit där sen 03,00 i natt ,kom hem nu ,hon hässar hela tiden och bäddar lite ,men inga krystvärkar,så Kate ringer igen om det tilltar.Har varit ute på tomten med hundarna ,så nu ska jag vila mig lite.

I går var det jag ,Catja,Pia och Annika som tränade lydnad ,vi var på hundungdom ,det var lite blött ,men det gick bra .Platsen gick bra för Zhita ,men jag hade tre kommandon vid plats ,innan hon la sig ner ,vill ju försöka använda lite försiktigare kommandon till henne ,när jag lägger Atlas plats ,så lägger jag även alla andra hundar plats ,så jag vill ha det annorlunda med Zhita ,ganska tysta kommandon måste hon lära sig att lyssna till ,och jag säger bara ,VILKEN SKILLNAD ,det är att träna Atlas kontra Zhita .Zhita hon koncentrerar sig hela tiden vad hon ska göra ,släpper mig inte med blicken ,visst kan hon tappa koncentration vid linförighet ,men det är ändå stor skillnad .Jag hoppas vid gud att Atlas kommer bli annorlunda på lydnaden ,när han får göra lite skogsarbete först på morgonen,vi får se vad som händer,om vi kommer med till Karlskrona ,många vill ju ut och spåra ,så man kan ju bli reserv också .Om det blir som jag tänkt mig ,ska jag köra till karlshamns BK i kväll,och köra budföring och plats med skott ,vi får se vad som händer !!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Du ska se att Atlas dämpar sig när han får arbeta i skogen först, garanterat. Kul att träningen går så himla bra med Zhita,man blir ju så lycklig när allting fungerar. Jag tränade igår och tränade idag, jag blir peppad av dig du!!! Håller tummarna för de små plupparna som snart kommer. Kanske du får sova en stund, eller inte:))

Kram

2009-03-04 @ 15:54:09
URL: http://ezys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0