Vill inte lägga sig.

Har tränat lydnad i dag i belluveparken.Zhita var rolig ,hon gillar inte asfalt något vidare ,ville inte lägga sig ner vid platsen ,och jag tjabbade  inte med henne ,utan gick lugnt därifrån .Hur många tävlingar tävlar man på asfalt ??????Så jag bryr mig inte .linförigheten kommer mer och mer ,hon har en härlig position när hon ligger rätt.In kallningen gick bra ,förutom avslut ,där jag lägger skulden på mig själv ,är man så jäkla korkad att man håller i en köttbulle ,när momentet ej är färdigt ,så givetvis får hunden nos av den ,och står occh vill ha köttbullen i stället ,MITT FEL !!!!!Ståendet gick väldigt bra ,gjorde inget platsläggande under gång ,och apporten håller vi på med hemma ,jag var på hundungdom och rastade innan ,då körde jag hoppet med Zhita ,och det går jättebra.Vi kommer koncentrera oss på ca 5-6 tävlingar i lydnadsettan ,blir från mitten i april till mitten i maj,siktar på att få ett LP 1 då.Efter jag varit och tränat,åkte jag och köpte hundfoder till doggsen ,köpte även ett varsitt kex till dom ,sen var jag inne på reptil och handlade varsin godispåse till Jennys barn ,Emelie,Elin och Maja .Jenny jobbar helgen ,så min mamma och Ann-Margareth är där och passar dom ,och dom blev glada över lite smågodis från moster..Sen körde jag och hämtade varin pizza till mig ,Björn och Jonas,hade ingen lust att laga mat idag heller!!!!!!henrik var på mig om vi skulle spåra i helgen ,får se hur det känns i morgon ,Atlas behöver ju spår nu ,när han ska tävla den 4/4 i karlskrona om vi kommer med ,då är det lägre klass spår som gäller..

Kates bebbar är fyra dagar idag ,alla mår bra ,ökar stadigt i vikt ,nästa helg får hon hem en fodertik från Karlskrona ,som är dräktig,och ska ha bebbar runt den 19-20 mars,så det blir till att vara med vid valpning igen ,men det är bara roligt ,förutom att Kate och jag var ledbrutna flera dagar efter Belle hade fått sina små ,vi satt ju inne i valphagen ,och det var inte stort för oss båda,så den här kommande valpningen ,ska Pär dela på hagen,så vi får plats !!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0